סגן ראש המוסד לשעבר, חבר הכנסת רם בן ברק מיש עתיד, נשא אתמול (שלישי) במליאת הכנסת נאום חריף בו מנה את כל מי שהוא לא רואה בו "אח" ואת הקריטריונים מבחינתו לאלו שדווקא כן ראויים להיקרא אחים, זאת על רקע המחאה כנגד הממשלה והרפורמה המשפטית.
צפו בנאומו של בן ברק. צילום: באדיבות ערוץ הכנסת.
חבר הכנסת בן ברק עלה לדוכן המליאה ומנה במשך כשתי דקות רשימה של מעשיהם של האנשים אותם הוא אינו רואה כאחים: "מי שקורא לי אנרכיסט פריווילג הוא לא אח שלי. מי שקורא להכניס לוחמים לכלא על אי רצון להמשיך להתנדב הוא לא אח שלי. מי שפועל להפוך את מדינת ישראל למדינת אפרטהייד הוא לא אחד שלי".
"מי שרוצה יועצים משפטיים כנועים הוא לא אח שלי. מי שרוצה שופטים מטעמו בלבד הוא לא אח שלי. מי שממנה מנכ"ל רק בגלל שהוא קבלן קולות הוא לא אח שלי", ככה ההמשיך בן ברק לאורך כל הנאום והוסיף: "מי שבגללו הבת שלי שומרת על מאחז לא חוקי ומסכנת את חייה, כשהוא מפר חוק, הוא לא אח שלי".

לקראת סיום עסק נאומו של בן ברק דווקא במי שהוא כן מוכן לקבל בתור אחיו, ואמר כי "האחים שלי יכולים להיות חרדים וחילונים, יהודים וערבים", אבל לשם כך הם צריכים להאמין בישראל יהודית דמוקרטית ושוויונית: "אני לא אח של כל אחד", סיים בן ברק והזכיר את אחיו הביולוגי שנפל במלחמת יום הכיפורים.
