accessibility-icon
share-icon
דגל ארה"ב, אילוסטרציה | צילום: Shutterstock
דגל ארה"ב, אילוסטרציה | צילום: Shutterstock

מחלקת המדינה האמריקנית: "לא יהיה קיצוץ בסיוע הצבאי לישראל"

אבירם בן מרדכי

אבירם בן מרדכי

ז אב ה'תשפג (25.07.23)

14

0

like

0

dislike

משרד החוץ האמריקני אמר היום שלא יהיה כל קיצוץ בסיוע הצבאי לישראל בעקבות הרפורמה המשפטית • "זאת משום שהמחויבות שלנו לישראל ולביטחונה היא בלתי מעורערת", נאמר בהודעת משרד החוץ • ההכרזה מגיעה במקביל לשיחתם של גלנט ומזכיר ההגנה האמריקני אוסטין


סגן דובר מחלקת המדינה האמריקנית ודנט פאטל הודיע הערב (שלישי) במהלך תדרוך עיתונאים כי לא יהיה שום קיצוץ בסיוע הצבאי שמעניקה ארצות הברית לישראל ולא פגיעה ביחסים המיוחדים בין המדינות.

"זה לא הולך לקרות. המחויבות שלנו לישראל בלתי ניתנת לערעור", הדגיש פאטל. הוא הוסיף והבהיר כי "אנחנו מבינים שהשיחות יימשכו בחודשים הקרובים כדי להוביל לקונצנזוס באמצעות דיאלוג".

לדבריו, בממשל האמריקני "מבינים שיש שיחות פנימיות שמטרתן להגיע לפשרה רחבה. ברור שיש לכך השלכות על חייהם של אנשים, ובגלל זה אמרנו שבדמוקרטיה שינויים כאלה דורשים קונצנזוס רחב".

הכרזתו של פאטל מגיעה כמעט במקביל לשיחתו של שר הביטחון גלנט עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. על פי דיווחו של כתבנו לענייני צבא וביטחון, הלל ביטון רוזן, השניים שוחחו בין היתר על האתגרים האזוריים ומצב הכשירות של צה"ל.

לפי הודעת לשכת שר הביטחון, גלנט הדגיש בפני מזכיר ההגנה כי כעת, לצד הגנת המדינה, המשימה המרכזית שלו יחד עם ראשי מערכת הביטחון היא לאחד את השורות ולשמור על כשירות צה"ל למול האתגרים הביטחוניים הרבים הניצבים בפני ישראל. שר הביטחון הוסיף והצהיר בפני שר ההגנה האמריקני כי "מדינת ישראל היא דמוקרטיה חזקה – וכך תישאר גם בעתיד".

עקבו אחרינו גם ב-Google News