פרקליט המדינה לשעבר משה לדור, התראיין הערב בחדשות 12 והתייחס להודעה הדרמטית של השופטים בתיק 4000. כזכור, השופטים הודיעו לפרקליטות ולסניגוריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי יתקשו להוכיח את סעיף השוחד.
לדור אמר הערב: "השופטים עדיין לא שמעו את העדים. זה אכן נדיר ביותר ותקלה חמורה ביותר – אולי החמורה ביותר שפגשתי בבית המשפט. שלושה שופטים שדנים בתיק הכי חשוב שנוהל אי פעם במדינה, שטובי המומחים, ותיקי המערכת בראשות היועץ הממשלתי לממשלה, כל בכירי המערכת בפרקליטות ובייעוץ, ובכירי החוקרים, יושבים שלוש שנים כדי לגבש תיק מקל לרבות בתחום השוחד".
עוד אמר: "הם מגבשים את התיק הזה ואז זה מגיע לבית המשפט. השופטים עדיין לא שמעו חלק מהעדים. השופטים לא יכולים לגבש איזושהי הערכה או המלצה – הם לא שמעו שום טיעון ולא ביקשו תגובה. הם בשום פנים ואופן לא מסירים את החשש שהם לא רוצים להגיע לשלב הכרעת הדין. בקצב שהם מנהלים את התיק עד היום כולל פגרות מקודשות, חופשות השתלמות, בשלוש וחצי הם מניחים את העט ודחיות אין-ספור".
כזכור, תמצית הפגישה שעוררה סערה התפרסמה בהסכמת הצדדים. מהתמצית עולה שהסיבה היחידה לכינוס הצדדים היו הקשיים שעלו בביסוס סעיף השוחד. בגלל קשיים אלה הציעו השופטים כי הפרקליטות תחזור בה מסעיף זה בכתב האישום.
הפרקליטות הודיעה כי היא רואה את הדברים האחרת, וסבורה שפרטים נוספים יחשפו בעדי ההגנה. יצויין שהמאשימה אמורה בדרך כלל לבסס את טענותיה על פי העדים שהיא מביאה ולא להתבסס על אישום מרכזי בעדי ההגנה.
