אחרי הצהרת רה"מ נתניהו בריאיון ל"וול סטריט ג'ורנל" האמריקני, לפיה הרפורמה המשפטית כבר לא תקודם במתכונתה המקורית, השר בן גביר עולה להתקפה וטוען כי ממשלת הימין נכנעת לשורפי איילון ולקוראים למרי אזרחי, ומאפשר לאלימות לנצח.
"נבחרנו כדי להביא משילות ושינוי, הרפורמה היא אבן יסוד בהבטחה הזו" אמר בן גביר. "שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, פסקת התגברות וצמצום סמכות היועמ"שים הכרחיים. כניעה תוביל לחיזוק שלטון היועמ"שים, שלא מאפשר לנבחרי הציבור לשלוט".

בריאיון לרשת האמריקנית התחייב נתניהו שלא יקדם את פסקת ההתגברות, מתוך התחשבות ברחשי הלב של הציבור. נתניהו הבהיר כי הצדדים התכנסו לשיחות ההידברות בבית הנשיא אך הן התפוצצו – וכעת ממשלתו תקדם את הרפורמה באופן חד צדדי.

באשר להרכב הוועדה לבחירת שופטים הודה רה"מ כי הוא זנח את התוכנית המקורית וכי אינו יודע כיצד ייראה השינוי שתבצע הקואליציה בנידון. מדובר באמירות דרמטיות שכן בכל הנוגע לרפורמה המשפטית נראה כי הקואליציה תאלץ ליישר קו בסופו של דבר, לנוכח מחאות הענק שפרצו בשל הניסיון לקדם את החקיקה בפעם הראשונה.
