דובר מחלקת המדינה של ארה"ב, מתיו מילר, התייחס הלילה (בין ראשון לשני) לכוונתה של ישראל לקדם את בנייתן של 4,560 יחידות דיור ביהודה ושומרון. מילר הצהיר כי "ארה"ב מוטרדת עמוקות מכוונת ממשלת ישראל לקדם יותר מ-4,000 יחידות דיור חדשות בגדה המערבית, ומהשינויים במערכת התכנון שלה שעשויים לזרז אישורים. הרחבת ההתנחלויות היא מכשול לשלום".
The U.S. is deeply troubled by the Israeli government’s announcement of plans to advance over 4,000 new settlement units in the West Bank & the changes to its planning system that may expedite approvals. Settlement expansion is an obstacle to peace.https://t.co/lKacE7Lfn0
— Matthew Miller (@StateDeptSpox) June 19, 2023
כאמור, אתמול פורסם סדר היום לכינוס מועצת התכנון העליונה (מת"ע), ולפיו ישראל תקדם את הבנייה בהתיישבויות בהיקף של 4,560 יחידות דיור ביישובים רבים ביהודה ושומרון. מנתונים שמסרה כתבתנו ביהודה ושומרון, שיראל ללום נהיר, בגבעת זאב מתכוננת בנייה של 714 יחידות דיור, במעלה אדומים 340, ביתר עילית 312, גוש עציון 152, אריאל 98 ועוד.
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', מסר אתמול: "תנופת הבנייה ביהודה ושומרון ובכל מרחבי ארצנו נמשכת. כפי שהתחייבנו, אנו מקדמים היום בניה לעוד אלפי יח"ד חדשות ביו"ש. תושבי יו"ש מפסיקים להיות אזרחים סוג ב' וההתפתחות הטבעית ביישובים מקבלת ביטוי בבניה והתרחבות. בע"ה נמשיך לפתח את ההתיישבות ולחזק את האחיזה הישראלית בשטח".
