חבר הכנסת אביחי בוארון השתתף היום בדיון בוועדת הכספים בנוגע לעוקץ המיליארדים של הרשות הפלסטיניתץ לדבריו, במשך שנים הרחק מעיני הציבור, יבואנים פלסטינים העבירו דיווחים כוזבים לרשויות המדינה וכתוצאה מכך הערימו על מדינת ישראל, שהעבירה להם מאות מליוני שקלים לחינם.
חבר הכנסת בוארון החליט להיכנס לתמונה ולהילחם בתופעה המטרידה. יחד עם ארגון לביא ועם חברי כנסת שמחה רוטמן וזאב אלקין הוא הגיש בקשה לדיון מהיר בכנסת, שכאמור התקיים היום במטרה לגבש מדיניות אצל מקבלי ההחלטות ומשרדי הממשלה ולשנות את המצב הקיים.
חה״כ בוארון אמר בדיון: "הרשות הפלסטינית מערימה על מדינת ישראל במשך שנים ארוכות ומקבלת ממדינת ישראל מליארדי שקלים שלא כדין. ישראל גובה ומעבירה לרשות הפלסטינית מאות מליוני שקלים בשנה כמכס בגין סחורות שאמרות להגיע לשטחי הרשפ. כך ישראל ניזוקה שלש פעמים: מעבירה את המכס במקום שישאר אצלה, לא מקבלת מע"מ בגין הסחורה שנמכרת בשחור ולא מקבלת מס הכנסה על הרווח".
עוד הוסיף: "ארגון לביא חשף את הסוגיה, וכעת אני שמח על ההזמנות שיש לי להעלות את העניין לסדר היום הציבורי ולקיים דיון בוועדת הכספים במטרה להחזיר את הכסף למדינת ישראל, ולמנוע את העברתו לגורמי הטרור ברשות הפלסטינית. אנחנו לא מתכוונים להסתפק בדיון עצמו, בכוונתנו גם לדרוש תשובות מנציגי המדינה, וגם לספק ולבצע את הפתרונות הדרושים".
בוארון מוסיף: "הדיון מדבר על כך שהרשות הפלסטינית מכניסה מאות אלפי מכולות לשטחי מדינת ישראל. היא מספרת על ידי היבואנים שלה, שהסחורה הזאת נכנסת לרשות הפלסטינית אבל הסחורה נשארת בישראל. המדינה שלנו מדינת ישראל מעבירה כל שנה מאות מליוני שקלים לרשות הפלסטינית. למה אנחנו רצים להעביר תוך שישה ימים את הכספים האלה לרשות הפלסטינית? יש לנו עודף כסף? אנחנו הולכים לעצור את זה".
