"התמונות שראינו – לא של יוליה": ע"פ דיווחים בעזה, היום אחר הצהריים (רביעי) איגוד הדייגים הודיע כי כלבת הים ששיגעה את ישראל – הגיעה לחופי הרצועה, אך הוחזרה למים ע"י דייגים. רק בשבוע שעבר פרסם מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף רסאן עליאן בעמוד הפייסבוק שלו בערבית הנחיות לתושבי הרצועה כיצד לנהוג במידה ויוליה תגיע לחופי הרצועה.
בפוסט שכתב האלוף עליאן הוא שיתף כיצד יוליה, כלבת הים קיבלה את שמה: "ילד בשם מוחמד בחר את שמה, תושב העיר תל אביב-יפו: מוחמד הגיע עם חבריו לחוף יפו שם ראה את כלבת הים, וחבריו של מוחמד ניסו לתקוף ולזרוק עליה אבנים, אך אחד הפקחים שהוזעק למקום – הבטיח לתת למוחמד לבחור את שמה של כלבת הים שהגיע לישראל, על מנת שהקבוצה תפסיק להטריד את כלבת הים. וכך נבחרה שמה להיות יוליה".
האלוף כתב כי כלבת הים הגיע לחופי ישראל על מנת להשיל את פרוות החורף שלה, וציין גם שלראות חיב כזו בים בישראל זה מראה נדיר ביותר: "היא בעצם מטורקיה, חוקרים טורקים חוזים שהיא תחזור לשם בקרוב". לבסוף שאל -"מה לעשות אם נראה כלב ים נזיר?" ונתן הנחיות: "אל תתקרבו אליה – היא מפחדת מבני אדם; לצלם תמונות וסרטונים במרחק ובלי להשתמש בפלאש; להרחיק כלבים מחוף הים.
"התמונות אינן של יוליה"
לצד הפרסומים העזתיים חשוב לציין כי עמותת דלפיס (מלכ"ר) שהוקמה על ידי חוקרים ומתנדבים במטרה לפעול למען היונקים הימיים בישראל, ועוקבת אחר יוליה מאז הגעתה לארץ בקפידה מדגישה בעמוד הפייסבוק שלה: "ראינו את כל הפרסומים לגבי הימצאה כביכול של יוליה בחופי עזה. חוקרי דלפיס מדגישים, כי עד כה, אין שום אימות לידיעה. התמונות שראינו אינן של יוליה. כמובן שנעדכן במידה שיהיה שינוי".
