זה קרה היום (רביעי) בשעה שש ורבע בבוקר. שעות לפני המועד המתוכנן, תקציב המדינה לשנת 2023 ו-2024 עבר סופית במליאת הכנסת. הקואליציה עמדה במשימה, חבריה נשמו לרווחה, חגגו ומחאו כפיים ממושכות במליאת הכנסת.
הכתבה המלאה מתוך המהדורה המרכזית
קודם לכן התקיים דיון של 36 שעות רצופות, בדברי הסיכום סערו הרוחות, חברי הכנסת של האופוזיציה הוצאו בזה אחר זה. מאות ההצבעות על הסעיפים השונים עברו ללא תקלות. חמש מאות ושלושים ההסתייגויות שהגישו סיעות האופוזיציה נדחו כולן וחברי הכנסת העייפים משכו רבות מהן כשהבינו שהמאמץ יהיה לשווא.

אבל מה שתפס היום את עיקר תשומת הלב היו הדברים הללו שאמר רה"מ נתניהו לערוץ 14: "הרפורמה תחזור? בוודאי". יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, איים להבעיר את המדינה וגם יו"ר האופוזיציה לפיד מיהר להגיב.
רה"מ נתניהו לערוץ 14: "זהו שחר של יום חדש. יום טוב לאזרחי ישראל. הרפורמה המשפטית תחזור. הקואליציה תהיה פה 4 שנים". pic.twitter.com/93ONSs3hyN
— Moti Kastel מוטי קסטל (@KastelMoti) May 24, 2023
"המהפיכה המשטרית לא תעבור כי אנחנו גמרנו להיות פראיירים של נתניהו. לא הופתענו מדבריו כי יש לנו אפס אמון בו. הנשיא חייב לדרוש מנתניהו הבהרה מיידית, פומבית וברורה על אמירתו המסוכנת", כתב לפיד בעמוד הטוויטר שלו.
"דווקא בעת מרובת האתגרים הזו, נתניהו מרגיש שוב שכרון כוח ומדבר על החזרת ההפיכה המשטרית לשולחן. אז אני מזכיר לו שטיפשות זה לחזור על אותה פעולה לצפות לתוצאות אחרות. אני מבטיח לו שאם הדיבורים יהפכו למעשים, הפעולות שראינו יהיו רק הסיפתח", הצהיר גנץ.
