מרכז השלטון המקומי הודיע הערב (שני) כי השביתה ברשויות המקומיות שהחלה במסגרת המאבק נגד 'קרן הארנונה' תימשך עד ליום חמישי, אך בד בבד מערכת החינוך תוחרג ותחזור לפעילות מלאה, "כדי לא לפגוע בהורים ובילדים".
"לא ניתן להם להיות בני ערובה של שר האוצר", אמרו ראשי הרשויות שהודיעו כי יחריפו את המאבק וינקוט בצעדים שונים, ביניהם: תוקפא עבודת ועדות תכנון ובניה, לא יינתנו היתרים והרשויות יקפיאו הסכמי גג באזורי הביקוש.

מהומה בוועדת הכספים, שמצביעה על קרן הארנונה לחוק ההסדרים
"לרשויות המקומיות אין שום כוונה לשתף פעולה עם הקרן לגזילת כספי הציבור ונפנה לערכאות משפטיות", נמסר מטעם השלטון המקומי, "לא תהיה העברת כספים לקרן. לא נסכים להיות חברת הגביה של אוצר מדינת ישראל על חשבון גבם של התושבים שלנו. נמשיך ונעשה כל מה שניתן כדי להשאיר את כספי הארנונה עבור החינוך, הרווחה, התשתיות והתרבות של התושבים שלנו".
ראשי הרשויות והשלטון המקומי מתנגדים כזכור לרפורמה החדשה שמכונה ״קרן הארנונה״, לפיה חלק מכספי הארנונה העסקית של הרשויות החזקות יועברו לעיריות חלשות, כחלק מחוק ההסדרים.
