מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב סיים את תפקידו השבוע באופן רישמי ב-14.6 יום א', יש הטוענים כי זהו זמן בעייתי לעזוב את משרד הבריאות דווקא בתקופה כמו זו, לכן עולה השאלה האם לא היה צריך לחכות קצת זמן לחילוף שביצע השבוע מול פרופ' חזי הלוי המנכ"ל הנכנס.

בהתייחס למצב המורכב שיש במשרד הבריאות כתבנו הלל ביטון רוזן מוסר כי ״בשיחות עם בכירים בליכוד יש לא מעט ביקורת על אדלשטיין שלקח את תיק הבריאות, נושא שמעבר לכך שאין לו שום הבנה בתחום, מדובר על תיק שהוא לקח רק בגלל היוקרתיות שנוצרה לתיק הבריאות סביב משבר הקורונה. אדלשטיין עם הראש עמוק בתוך המירוץ לנשיאות והוא מנסה לצאת ׳בסדר עם כולם׳ ולפעול המינימום נזק ולא מקסימום תועלת״.
המערכת כרגע נראת במצב בעייתי והיא שחוקה ולא מתפקדת ומי שעומד בראשה זהו שר הבריאות יולי אדלשטיין שנראה, כי חושש לנהל את משבר הקורונה. עדות לכך ניתן ראות מתוך הגרפים השונים שפירסם משרד הבריאות, כי המצב מדרדר בחלוף הזמן וקצב ההדבקה מזנק. מספר הנדבקים היום הינו כפול מהמספר לפני 72 ימים.

בגל הראשון מדינת ישראל צלחה באופן מיטבי, למרות שהיו קורבנות מהנגיף ישראל עדיין הייתה במצב טוב ביחס לשאר המדינות, אך כעת המצב השתנה. עם פתיחת המשק פעולות ההגבלה צומצמו ובכך ההתפשטות הנגיף חזרה שוב. נראה כי עם כניסתו של שר הבריאות הנכנס המצב רק הולך ומחריף מיום ליום. את המצב ניתן לראות לפי קצב ההדבקה שנמצא במגמת עליה מתמדת דבר חמור שיכול לעלות בחיים של רבים מהציבור את העלייה ניתן לראות ע"פ הגרפים השונים שפרסם משרד הבריאות.

לפי הגרף ניתן לראות שאנחנו במצב שצריך לעורר חשש עבור כולנו, כי הימים עוברים והמספרים של החולים המאומתים עולים גם כן. אין כאן בלימה בקצב ההדבקה, אלא עלייה שצריכה להדליק אורות אדומים אצל השר והמשרד שבראשותו ובכדי להוביל נקיטת פעולות וביצוע ושיביא ליציאה מהגל השני שבדרך לפני שיהיה מאוחר.


