לא בוחלים באמצעים – גם ביום הזיכרון: שרת ההסברה גלית דיסטל-אטבריאן הודיעה אתמול כי לא תגיע לטקס יום הזיכרון בבית העלמין בנס ציונה, וזאת על רקע איומי פעילי שמאל שהודיעו כי לא יאפשרו לה להשתתף ואף הבהירו כי יהרסו את הטקס למרות קדושתו.
השרה חשפה היום מה עומד מאחורי החלטתה לבטל את השתתפותה בטקס: "אני חייבת לכם תשובות ימין יקר, בעיקר כי הזעם והתסכול שלכם מוצדקים לחלוטין. אמש כבר משעות הבוקר הבנתי שמתחיל קמפיין רציני נגד ההגעה שלי לבית העלמין בנס ציונה. לא קמפיין של המשפחות השכולות – שחלקן אכן ביקשו שלא אגיע אלא קמפיין של סוכני הכאוס מהתקשורת והמחאה".
אני חייבת לכם תשובות ימין יקר, בעיקר כי הזעם והתסכול שלכם מוצדקים לחלוטין.
אמש כבר משעות הבוקר הבנתי שמתחיל קמפיין רציני נגד ההגעה שלי לבית העלמין בנס ציונה.
לא קמפיין של המשפחות השכולות (שחלקן אכן ביקשו שלא אגיע) אלא קמפיין של סוכני הכאוס מהתקשורת והמחאה.
התחלנו להבין מקבוצות…— Galit Distel Atbaryan – גלית דיסטל אטבריאן (@GalitDistel) April 24, 2023
דיסטל חשפה: "התחלנו להבין מקבוצות הוואטסאפ שהם מתכננים להביא ביצים לבית העלמין, הם גם אמרו זאת מפורשות בגלי צה"ל לאמיר אבגי שבוע לפני אבל אז עוד חשבתי שמדובר בסתם איום. רק אתמול הבנו שהם לגמרי מתכוונים לזה: ביצים יושלכו מעל קברי הנופלים ביום הזיכרון במידה ואגיע".
עוד כתבה כי ראש העיר התקשר אליה והביע חשש ממה שעלול להתרחש ביום הקדוש: "בשעות הבוקר המאוחרות התקשר אלי ראש העיר והביע דאגה אמיתית ממה שעומד לקרות שם, גם הוא קיבל אינפורמציה פנימית והבין שמתארגן שם תוהו ובוהו מאחורי הקלעים".

דיסטל הסבירה: "בצהריים כבר הבנתי שאני עומדת מול שתי אופציות בלתי אפשריות: רמיסה נוספת -אולי אחת יותר מדי – של הציבור הענק שהכל כבר נלקח ממנו, הניצחון בבחירות, הרפורמה, התרומה הכלכלית למדינה, השירות בצה"ל, הזכות לייצוג ממשלתי בבתי העלמין, אפילו השכול נלקח מהאנשים הטובים האלה.
אבל היה גם הצד השני: אם אגיע הפרובוקטורים מהמחאה יביאו את הסחורה, יתדלקו את האש בדיוק כפי שתכננו לעשות ואז הורים שכולים מימין יאלצו להגן עלי תוך התקוטטות מול הורים שכולים מהשמאל. מלחמת ביצים מעל הקברים של הילדים באמצע יום הזיכרון".
השרה הוסיפה: "תסריט הבלהות הזה הפך לאפשרות ממשית. רציתי לחסוך מהאומה את המראות האלה. רציתי לחסוך מההורים השכולים משני צידי המפה הפוליטית את תרחיש הזוועות הזה שאם היה מתממש- הוא היה פוצע את החברה הישראלית לבלי הכר. ואנחנו כבר אחרי זמן פציעות".

דיסטל הבהירה כי לא נכנעה לאיומים אלא בחרה להתחשב בקדושת היום בניגוד לפעילי המחאה: "אפשר לומר הרבה דברים על אנשים שמוכנים להחריב את המדינה ולמוטט מבפנים את החברה הישראלית, אבל אי אפשר לייחס להם ניצחון. הם ניצחו בערך כמו אדם שמצמיד אקדח טעון למצח של השוער כדי שיאפשר לו להבקיע גול. אין שום ניצחון בגול הזה, ימין יקר".
לסיכום כתבה: "מחר אעמוד בבית העלמין בבני ברק ואחלוק כבוד לחיילים חרדים שמסרו את נפשם עבור המדינה. ואחרי שהשבוע הזה יחלוף בשלום בעזרת השם, אשתמש בכל הכוח הפוליטי והציבורי שיש לי בכדי להתוות קו ברור: גמרנו עם ההתקפלות מול הבריונים".

למען הימין, למען השמאל, למען המדינה הזאת על שלל אזרחיה – הממשלה שלנו חייבת למשול בנחישות, בגב זקוף ולא להכנע בשום תנאי ובשום נושא לפלג הקיצוני של המחאה שעושה הכל למען מטרה אחת: מיטוט המדינה היהודית היחידה בעולם דרך כרסום החברה הישראלית מבפנים".
