accessibility-icon
share-icon
יו"ר בית הנבחרים האמריקני קווין מקארת'י | צילום: שאטרסטוק
יו"ר בית הנבחרים האמריקני קווין מקארת'י | צילום: שאטרסטוק

יו"ר בית הנבחרים האמריקני יגיע לישראל בעוד פחות משבועיים וינאם בכנסת

מוטי קסטל

מוטי קסטל

כז ניסן ה'תשפג (18.04.23)

7

0

like

0

dislike

הכנסת ובית הנבחרים של ארצות הברית מתקרבים: לראשונה מזה 25 שנה ובפעם השנייה בלבד בתולדות היחסים בין ישראל לארה"ב, יושב-ראש בית הנבחרים האמריקני קווין מקארת'י צפוי לנאום במליאת הכנסת


פרסום ראשון: הערב אנחנו מפרסמים כי יו"ר בית הנבחרים האמריקאי קווין מקארת'י יגיע לבקר בישראל בעוד פחות משבועיים – וגם ינאם במליאת הכנסת. הוא יהיה יו"ר בית הנבחרים ה-2 בלבד בהיסטוריה שינאם במליאה. הוא מגיע יחד עם משלחת של 20 חברי קונגרס משתי המפלגות. גם הדמוקרטית.

הנה דברים שאומר לנו יו"ר הכנסת אמיר אוחנה שלמעשה הזמין את מקארתי על הביקור הזה: "אות ועדות לקשר החזק והבלתי-ניתן לניתוק בין ישראל לבין בת בריתה הקרובה ביותר – ארצות הברית של אמריקה".

קווין מקארת'י צפוי להגיע לישראל ב-30.4 בראשות משלחת המונה כ-20 חברות וחברי קונגרס מהמפלגה הרפובליקנית ומהמפלגה הדמוקרטית. יום לאחר הגעתם, עם פתיחת כנס הקיץ, צפוי מקארת'י לשאת דברים בפני חברות וחברי הכנסת במליאה.

maximize-image
images-count1+
יו"ר בית הנבחרים האמריקני קווין מקארת'י | צילום: שאטרסטוק

המגעים להגעתו של מקארת'י לישראל החלו מיד עם היבחרו לתפקיד יו"ר בית הנבחרים, בתחילת חודש ינואר 2023, ימים ספורים לאחר כניסתו של אוחנה עצמו לתפקיד יושב-ראש הכנסת. יו"ר הכנסת אוחנה שלח מכתב ברכה למקבילו האמריקאי ובו הזמנה לערוך ביקור רשמי בישראל במהלכו יישא דברים בפני מליאת הכנסת. מאז, הצוותים המקצועיים בכנסת, במשרד החוץ ובבית הנבחרים דנו בפרטי הביקור עד לאישורו הסופי.

maximize-image
images-count1+
יו"ר הכנסת אמיר אוחנה | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

כאמור, מקארת'י צפוי להיות יו"ר בית הנבחרים השני בלבד בתולדות יחסי ישראל-ארה"ב שינאם במליאת הכנסת. יו"ר בית הנבחרים היחיד שנאם עד כה במליאה היה ניוט גינגריץ', שעשה זאת לפני כ-25 שנים ב-26.5.1998.

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה: "אני שמח לבשר שיו"ר בית הנבחרים של ארה"ב קווין מקארת'י שהוא ידיד אמת של ישראל, וכך היה בכל שנותיו, נענה להזמנה שלי ויבוא לבקר אותנו כאן בכנסת ובישראל. זה יהיה המסע הראשון שלו מעבר לים בתפקידו הנוכחי.

"זו תהיה הפעם השנייה בתולדות הכנסת שיו"ר בית הנבחרים פונה אל הכנסת, אל חברות וחברי הכנסת ולמעשה אל עם ישראל, ובפעם הראשונה במילניום הזה. זהו אות ועדות לקשר החזק והבלתי-ניתן לניתוק בין ישראל לבין בת בריתה הקרובה ביותר – ארצות הברית של אמריקה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News