התקפה מימין: שר המורשת עמיחי אליהו פרסם היום פוסט נוקב וקשה ובסופו מסר אופטימי למצביעי הימין. השר דיבר על מערכת המשפט, הסכמי אוסלו וגם על הסיבה בגללה הבוחרים יוצאים לבחור ימין ומקבלים הפוך לגמרי.
בפתח דבריו חזר אליהו להסכמי אוסלו שנחתמו בשנות ה-90 תחת ממשלתו של יצחק רבין ז"ל: "בני גילי ודאי זוכרים את הסכמי אוסלו שהוכתבו למדינת ישראל בידי קומץ אנשים שלא קיבלו את המנדט מהציבור. זה לא שאמרנו להם – בכינו והתחננו שלא יביאו לפה את הרוצחים מתוניס. אבל בדיוק כמו היום, כשהם מגובים בתקשורת ובמערכת משפטית אוהדת, הם התעלמו, זלזלו וקנו את המנדט ה-61 בעזרת שוחד פוליטי".
השר אליהו הוסיף: "טהורים וחכמים בעיני עצמם. הם המשיכו עם הקונספציה כשהם הדיחו מצה"ל את רוח הלחימה, תוך שהם מניחים לקרנות זרות להכשיר את הקצינים המצוינים שלנו, לתפיסות "השלום" בצלמם של הסכמי אוסלו. מי שהעז לכתוב או לומר משהו ברוח אחרת הועלה למוקד. בתקופה ההיא; קשה להאמין – היינו יכולים לשלוח ילדים לטיול בבית כנסת העתיק בעזה. היינו עושים קניות ביריחו. עד שהם הביאו לפה חורבן בעטיפה נוצצת של שלום. מוות ודם בחסות בין לאומית יוקרתית", כתב.
בני גילי ודאי זוכרים את הסכמי אוסלו שהוכתבו למדינת ישראל בידי קומץ אנשים שלא קיבלו את המנדט מהציבור.
זה לא שאמרנו להם –
בכינו והתחננו שלא יביאו לפה את הרוצחים מתוניס.אבל בדיוק כמו היום, כשהם מגובים בתקשורת ובמערכת משפטית אוהדת, הם התעלמו, זלזלו וקנו את המנדט ה61 בעזרת שוחד… pic.twitter.com/mAYpCP40P2
— 🇮🇱עמיחי אליהו – Amichay Eliyahu (@Eliyahu_a) April 9, 2023
"והיו מי שקנו את ההבלים הללו. היו מי שתמכו בתהליך, תוך שהם מחלישים את מעמדה של ישראל בעולם. מכרסמים בלגיטימיות של העם היהודי לחיות בארץ ישראל. 35 שנה של עיוות מוסרי ותשלומי ענק לרשות הפלשתינאית רק העמיקו את חרפתה של מדינת ישראל. 35 שנה שבהם כל מי שדיבר על הסכסוך בטון לאומי, נצבע כפשיסט וגזען.
"35 שנים אנחנו צריכים לשלם למחבלים דמי פרוטקשן על מנת שהם יסכימו לתת לנו הבטחה למעט שקט. 35 שנה ששופטי ישראל מקלים ראש בכניסה של מחבלים מעזה לארץ במסגרת איחוד משפחות, מתעלמים מפשיעה לאומנית, ומזלזלים בנסיונות רצח תמידי של אויבינו מבפנים. 35 שנה שאנחנו רואים את חיילי צה"ל מתמגנים ומכילים; שלא לומר לפעמים מפוחדים, תחת טרור לאומני וכשמישהו מהם מעז להגן ולהשיב מלחמה הוא נשלח אחר כבוד לחקירה של פרקליטי השלום. 35 שנה בהן אנחנו משלמים ביטוח לאומי למשפחות מחבלים אויבי ישראל, בשל ההנחיה המשפטית".
השר התייחס לאכזבת מצביעי הימין: "30 שנה שאזרחי ישראל בוחרים בממשלת ימין ולא מקבלים את מה שהם רוצים, משום שהממשלה לא מסוגלת לבצע את המדיניות שלה – כפי שכולם רואים היום. את זה אנחנו לא יכולים לשנות ביום אחד וגם לא בשלושה חודשים. אותם אלו שהביאו עלינו את אוסלו עם "קורבנות השלום", מוכנים לעודד סרבנות; להקריב את הנאמנות של טייסי ישראל; את הכלכלה של מדינת ישראל ואת הביטחון האישי של כל אחד ואחד מאיתנו".

בסיום דבריו כתב: "זו מערכה שלנו כשליחי הציבור, אבל לא פחות מכך זו מערכה שנדרש לשמוע בה את קולו של הציבור. העם היהודי עבר משברים איומים ונוראים ובסופו יצא מחוזק יותר. הימים האלה טוענים אותנו בבהירות מוסרית ובתחושת צדק שבלי ספק יכריעו בסופה של המערכה הזו. לכולם ברור שאת ביטול הסכמי אוסלו, נוכל לעשות כשהציבור הימני והאמוני ילבש בגדי מלכות, יגיע לעמדות מפתח, ולא יאפשר לקבוצות אנטי דמוקרטיות לקחת את הדמוקרטיה הישראלית בשבי. אנחנו בליבו של מאבק לחירות ולעצמאות שלנו מכל הגופים הזרים שמנסים לעצב את דמותה של מדינת ישראל בדמותם כצלמם. ולמרות האתגר אני מאוד אופטימי. חג חירות שמח".
אליהו כתב: "בכירי מערכת הביטחון מורדים" – וחטף מתקפה
בתגובה לפוסט הארוך, הגיבה אחת העוקבות בטוויטר: "אני זועמת על מה שאתה כותב כאן כי בעצם אתה אומר לנו, גם ממשלה עם בן גביר וסמוטריץ' לא תשנה כלום, אז בחייאת למה הבטחתם כל כך הרבה הבטחות?", תקפה העוקבת את השר.
אליהו השיב לגולשת כי "אנחנו מבטיחים גם עכשיו. רק שהניתוח מורכב. כשיש לך במדינה בכירים במערכות הבטחון שפועלים במתכונת "מרד", מה שאף אחד לא העלה בדעתו. כולנו צריכים להתגייס למשימה ביתר שאת ובתבונה
אנחנו מבטיחים גם עכשיו.
רק שהניתוח מורכב.כשיש לך במדינה בכירים במערכות הבטחון שפועלים במתכונת "מרד", מה שאף אחד לא העלה בדעתו.
כולנו צריכים להתגייס למשימה ביתר שאת ובתבונה.
— 🇮🇱עמיחי אליהו – Amichay Eliyahu (@Eliyahu_a) April 9, 2023
בתגובה לדבריו של אליהו, כתב ראש האופוזיציה יאיר לפיד בחשבון הטוויטר שלו: "שר בממשלה שמאשים את ראשי מערכת הבטחון במרד צריך להוכיח שהוא צודק או לעוף מתפקידו בו ביום. אין לנו צה״ל אחר, ההסתה נגד מערכת הבטחון יצאה משליטה".
גם חבר הכנסת מיקי לוי תקף את השר אליהו וכתב: "אמירה מסיתה ושערורייתית כזאת כנגד בכירי מערלהישארטחון ועוד בזמן כאוס בטחוני כזה, לא יכולה להשאר באוויר. מי הם בכירי מערכת הבטחון שהשר מדבר עליהם? או שיסביר ויוכיח או שראש הממשלה יפטר אותו מיד מתפקידו. הגיע הזמן שיהיה גבול לטירוף ולטירלול של חברי הממשלה האיומה בזאת".
שר בממשלה שמאשים את ראשי מערכת הבטחון במרד צריך להוכיח שהוא צודק או לעוף מתפקידו בו ביום. אין לנו צה״ל אחר, ההסתה נגד מערכת הבטחון יצאה משליטה.https://t.co/hhMglGSSfL
— יאיר לפיד – Yair Lapid (@yairlapid) April 9, 2023
