בצל ההסלמה והמתיחות הביטחונית הגוברת, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שבר שתיקה והשיב לביקורת לפיה ממשלת הימין 'מלא מלא' אינה מגיבה כראוי לתרחישים הביטחוניים. בן גביר הבהיר בנחרצות: "להפיל את הממשלה זו לא אופציה. עם כל חסרונותיה, היא טובה ואחראית פי אלף מהממשלה הקודמת. בכל פרמטר".
נזכיר כי רק ביממה האחרונה אירעו שני פיגועי ירי – האחד בכיכר אדם שבבנימין והשני בצומת חמרה, בו נרצחו שתי אחיות הי"ד. נוסף על כך, מטח רקטות נורה לעבר ישראל ביומיים האחרונים, והבוקר, כתגובה, צה"ל תקף ברצועת עזה ובדרום לבנון.

"אינני יכול כמובן לדבר על מה שנעשה בחדרים הפנימיים של הקבינט וההתייעצויות הביטחוניות, שנעשות בכובד ראש ובאחריות גדולה בהובלת ראש הממשלה אותו אני מעריך, אבל אין ספק – לצערי, אני לא קובע לבד את המדיניות הביטחונית של ממשלת ישראל", ציין בן גביר בפוסט שכתב בפייסבוק.
"אין גם ספק שיש לי השפעה מסוימת – לעיתים יותר, לעיתים פחות מדי, ובהחלט לא מספקת, וברור שאני מוצא את עצמי פעמים רבות מתוסכל מהחלטות מסוימות. שוקל באלף שיקולים אם נכון לפרוש מהממשלה ואמנם לא לפרק אותה אלא לתמוך מבחוץ", הודה.
השר נגד האופוזיציה: עודדו את אויבנו לפתוח בעימות צבאי
בהמשך, השר פתח בביקורת נגד האופוזיציה, והזכיר לציבור: "לפעמים הזיכרון הקצר שלנו משכיח מאיתנו מה עשתה הממשלה הקודמת במענה לפיגועים. שר הביטחון לשעבר גנץ, שבמשמרת שלו הטרור זינק במאות אחוזים לרמה שלא הייתה שנים רבות, הגיב לטרור באירוח הטרוריסט אבו מאזן בביתו, בחלוקת חצי מיליארד לרשות הפלסטינית – שמחלקת מלגות למשפחות מחבלים, ובהסרת מחסומי ביטחון חיוניים ביו"ש. זו ממשלה שמנסור עבאס אחז בגרונה וניווט את מדיניותה".

בהמשך דיבר על ההסכם עם לבנון, שלדבריו "נעשה במחטף ובאופן בלתי דמוקרטי, תוך הבטחה הזויה שזה "ירחיק את האפשרות לעימות עם חיזבאללה", הוא דוגמה נוספת לנזקים האדירים שהממשלה הקודמת חוללה. עוד יקח לנו זמן רב לתקן את המציאות הביטחונית הקשה שהם הורישו לנו".

"גם כשהם לא ליד ההגה, הם ממשיכים להזיק. המסרים שהם שקדו להעביר לעולם כולו, בעידוד הסרבנות, בפגיעה בכלכלה, במסרים שצה"ל מתפרק, שהכלכלה הישראלית במשבר, שהחברה הישראלית מפוררת, ושקיומה של מדינת ישראל מוטל בספק, הם ללא ספק עידוד לאויבנו לפתוח בעימות צבאי. חסרי האחריות המופקרים הללו, הם האחרונים שיכולים להטיף לנו מוסר".
יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, תקף: "אמירתו של השר בן גביר היא אובדן עשתונות מוחלט. מעולם לא היה שר בקבינט שדיבר כל כך הרבה על ביטחון והבין כל כך מעט. מעולם לא היה שר בקבינט שבזמן שיורים על אזרחינו רקטות ובנותינו נרצחות בכבישים, בוחר לחבל בלכידותה של החברה הישראלית ולפגוע בהרתעה. נתניהו צריך לגנות את האמירה שלו ולפטר אותו".
