עו״ד מיכאל ראבילו המייצג את ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב הערב לבג"צ בתגובה לעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון ומאשימה את רה"מ בביזיון בית המשפט.
ראבילו כתב: "עמדת ראש הממשלה היא כי דין העתירות להידחות על הסף מחמת חוסר סמכות והעדר עילה להתערבות שיפוטית. לאחר העברת חוק הנבצרות, ההכרעה בענין האמור בעתירה אינה בסמכותו של בית המשפט הנכבד, ומשכך דין העתירה להידחות על הסף".

"גם לפני קבלת החוק האמור מן הראוי היה לדחות את העתירה על הסף, היות שהעותרים ביקשו למעשה מבית המשפט הנכבד, במסווה של עתירה "מנהלית", להחליף את נבחרי העם וליתן צווים המורים בפועל על הדחת ראש ממשלה מכהן וחילופי שלטון ללא החלטה של נבחרי העם בכנסת וללא כל סמכות קבועה בחוק".
"מדובר כאן בניסיון חמור ביותר לגרור את מערכת המשפט לתוך הקלחת הפוליטית ולגרום לה להחליט בניגוד לחוק ובניגוד להכרעת המוסדות הדמוקרטיים הנבחרים, וזאת ללא כל סמכות מפורשת בחוק. שום משחקי מילים לא יוכלו להסתיר את העובדה שיש כאן ניסיון לעקר מן השורש את רעיון ריבונות העם ולבצע הפיכה שלטונית בחסותו של בית המשפט הנכבד".
נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות הוציאה היום (ראשון) הודעה לראש הממשלה בנימין נתניהו וליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, כי היא דורשת הסברים לאמירתו של נתניהו ביום חמישי האחרון כי הוא "נכנס לאירוע" של עיסוק והסברת הרפורמה המשפטית, בטענה כי הוא עובר על פקודת "ביזיון בית המשפט".
