הסנאטור האמריקני טום קוטון טוען כי מחלקת המדינה של ארה"ב בחסות ממשל ביידן מעבירה את כספי המיסים של התושבים לתנועה לאיכות השלטון, ובכך למעשה מממנת אותה. לדבריו, מאז שנת 2020, ארה"ב העבירה יותר מ-38,000 אלף דולר לתנועה, עבור מה שמכונה 'חינוך דמוקרטי'. את דבריו ביסס על הדיווח בוושינגטון פרי ביקון. "מחלקת המדינה אפילו לא מכחישה שהיא מזרימה כסף לפעילויות השמאלניות האלה – וזה מטריד", ציין.

קוטון הסביר: "אז מהי התנועה לאיכות השלטון ועד כמה טוב "החינוך לדמוקרטיה" הזה? "התנועה" הזו היא קבוצה אקטיביסטית שמעוררת תסיסה נגד ממשלת ישראל ודורשת את התפטרותו של נתניהו. בימים האחרונים מחו מפגיני שמאל הקשורים לקבוצה זו על הרפורמה המשפטית המוצעות של הממשלה. בשבוע שעבר, מאות מפגינים הטרידו את רעייתו של נתניהו, ואילצו את המשטרה להתערב וללוות אותה למקום מבטחים".

"המפלגה הדמוקרטית מתערבת בדמוקרטיה הישראלית כדי לערער את בנימין נתניהו כבר יותר מרבע מאה", פסק קוטון והסביר כי כבר בעבר הנשיא ביל קלינטון הודה שהתערב בבחירות בשנת 1996 בישראל על מנת לתמוך בשמעון פרס שהיה יריבו של נתניהו. "קלינטון נפגש עם פרס, שיגר יועצי קמפיין משלו, העביר שינויי מדיניות לישראל, הכל כדי להביא את פרס אל מעבר לקו הסיום", הוסיף.
התערבות נוספת של קלינטון, לדבריו, הגיעה בשנת 1999. על פי הדיווחים, הבית הלבן דחק אז בתורמים דמוקרטים לתת כסף ליריבו של נתניהו באותה התקופה – אהוד ברק. "וזה לא נעצר שם. היועצים הפוליטיים של קלינטון ניהלו שוב קמפיין נגד ביבי, בעוד מחלקת המדינה הפיצה לכאורה שקרים על ממשלת ישראל ועל נתניהו עצמו", ציין קוטון.

עוד טען כי ביידן הינו בסך הכל ממשיך דרכו של אובמה, שניסה להתערב בממשל הישראלי גם הוא: "ב-2021 דווח כי ממשל ביידן לחץ על איחוד האמירויות לבטל את פסגת "הסכמי אברהם". כל זאת, כדי למנוע מנתניהו ניצחון דיפלומטי לקראת הבחירות באותה שנה. ואחרי שנתניהו ניצח בבחירות 2022, ממשל ביידן ביקש מיד לערער את ממשלת הקואליציה שלו בניסיון להטיל וטו על מינויים מרכזיים בקבינט".

לסיכום, סיים קוטון במסר הבא: "במקום לנסות להפיל את ממשלת ישראל שנבחרה באופן דמוקרטי, הייתי מציע שנתמוך בה. הם זקוקים לעזרתנו כדי למנוע מאיראן להשיג פצצה גרעינית, כדי להשיג שלום עם שכניהם וכדי להביס את הטרוריסטים המאיימים על שתי האומות שלנו. הנשיא ביידן וממשלו צריכים להפסיק להתייחס לנתניהו כאילו הוא יריב ולהתחיל להתייחס אליו כפי שהוא – גיבור מלחמה, פטריוט אמיץ והכי חשוב לנו – ידיד גדול של אמריקה".
שי גליק, מנכ"ל 'בצלמו' מסר בתגובה: "מדובר בהזיה. לו מדינת ישראל הייתה מממנת גוף בארצות הברית שפועל נגד ממשל ביידן, שגריר ישראל בארה"ב היה מגורש מיד. אני קורא לשר החוץ ולוועדת חוץ וביטחון לפעול להפסקת התקציב האמריקאי לתנועה לאיכות השלטון".
