תשעה ימים חלפו מאז הירצחם: ישיבת ההסדר גבעת אולגה הוציאה הבוקר (שני) שיר חדש לזכרם של האחים יניב הי"ד שנרצחו בשבוע שעבר בדרכם לישיבות ההסדר בהן למדו. בגבעת אולגה למד יגל יעקב יניב הי"ד, ומטרת השיר הינה לקשר את הצער הפרטי של הישיבה והמשפחה לצער הכללי של עם ישראל, לצער השכינה.
במבצע בזק של ימים ספורים התאספו תלמידי ורבני ישיבת גבעת אולגה כדי לשיר את השיר. מנהל הישיבה, שגיא בן לישה, מסביר: "המטרה הייתה להוציא את השיר סמוך לשבעה בעוד הצער מורגש וכואב כדי להעביר את המסר החשוב בשיר. מיום חמישי האחרון ועד אתמול בלילה, בליווי גורמי מקצוע והמון שעות של עריכה ושירה, פעלנו רבות כדי שהשיר יצא כמה שיותר מהר וכמה שיותר מרגש".
השיר "כד יתבין ישראל" עוסק כביכול בשיחה עליונה של ה' עם מלאכיו, בה מספר להם על גדולת עם ישראל, שיודע לעזוב את הצער הפרטי שלו ולעסוק בשמחה העליונה שלו – התורה. המילים בארמית מתארות את השיחה: "כד יתבין ישראל ועסקין בשמחת התורה, קודשא בריך הוא אומר לפמליא דיליה 'חזו בני חביבי דמשתכחין בצערא דילהון ועסקין בחדוותא דילי'". ובתרגום: "כאשר יושבים ישראל ועוסקים בשמחת התורה הקדוש ברוך הוא אומר לפמליתו ראו בני חביבי שנמצאים בצער שלהם ועוסקים בשמחה שלי".

בראשית השיר נכתב: "בור גדול נפער בליבנו בהעלותם של הקדושים – חברנו, אהובנו יגל יעקב יניב הי"ד ואחיו היקר הלל מנחם יניב הי"ד עת פגע בהם אויב אכזר אנו מלאים געגועים ונפשנו מחפשת מזור". עוד נכתב כי "במהלך ימי השבעה התכנסנו לרומם את הצער הפרטי לצער השכינה ולהגיע לשמחת פורים אמיתית ועמוקה כפי שלמדנו מו"ר הרב אלישע וישליצקי זצ"ל בקעה מליבנו שירה עמוקה מתורתו של הגר"א על שמחת ה' בעמו שמחת התורה".

ראש הישיבה, הרב אפרים ג'יאמי, הוסיף: "כשעם ישראל יושב ועוסק בשמחת התורה, הקב"ה קורא לכל הפמליא שלו ומראה להם את המחזה הנורא הזה שעם ישראל יוצא מהצער הפרטי שלו ועוסק בשמחה של הקב"ה. לקחנו את השיר הזה ואיתו בכינו וממנו אנחנו שואבים את הכוחות הלאה לשמוח, לחיות ולהמשיך את דרכו של יגל ז"ל".
