ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את 'חוק התרומות' המבקשת לתקן את חוק שירות הציבור, כך שיתאפשר לעובד ציבור ולבני משפחתו לקבל במתנה כספים למימון הליכים משפטיים או טיפולים רפואיים הכרחיים באמצעות גיוס כספים אקטיבי מגורמים פרטיים, גם כשהכספים ניתנים לעובד הציבור בגין תפקידו.
הצעת החוק של חבר הכנסת עמית הלוי מהליכוד כאמור אושרה בוועדת השרים וצפויה להגיע מחר להצבעה במליאת הכנסת. ההצעה קובעת הסדר באשר לאופן גיוס תרומה, באמצעות עמותה ייעודית שתוקם, וכן הגבלות לעניין סכום התרומה, זהות התורמים, פרסום התרומה ודיווח למבקר המדינה, וכן הגבלה מצומצמת בדבר קבלת החלטות הנוגעות לתורמים על ידי עובד הציבור. הצעת החוק קובעת קנס למי שיפר את הוראות הסעיף המוצע.
היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הביעה הבוקר את התנגדותה להצעת החוק בטענה שיש בה כדי להתיר "ניצול של התפקיד השלטוני או של המעמד הציבורי של עובד הציבור לשם הפקת טובת הנאה, פרטית או אחרת, בניגוד מוחלט לדין הקיים שתכליתו שמירה על טוהר המידות בשירות הציבורי ועל חובת הנאמנות הבלעדית של עובדי הציבור לאינטרס הציבורי".

נזכיר כי יש ביקורת משמאל על המהלך שכן ראש הממשלה בנימין נתניהו נדרש לאחרונה להשיב סכום כסף של 270 אלף דולרים לבן דודו המנוח נתן מילקובסקי שניתן לו בעבור מימון ההגנה המשפטית בענייניו וכמו כן נוכח הסכום שנאסף עבורו במסגרת הקמפיין בקיץ האחרון.
