"זמן לערבות הדדית": ברקע המחאות הנרחבות כנגד הרפורמה המשפטית שהתקיימו היום (רביעי) ברחבי הארץ וזכו לכינוי "יום השיבוש הלאומי", חברי הכנסת יולי אדלשטיין ודני דנון מהליכוד, וכן גדי איזנקוט וחילי טרופר מהמחנה הממלכתי, יצאו בהצהרה משותפת לפיה יש להיענות למתווה הנשיא להידברות באשר לרפורמה.

"ישראל מתמודדת בימים אלו מול אתגרים רבים ומורכבים בתחומי החברה, הכלכלה ומעמדה הבין לאומי וניצבת מול פיגועים קשים ואתגרים ביטחוניים חמורים מאי פעם. מעל כל אלה מרחפת, כצל קודר, המחלוקת הקשה הקורעת ומפלגת את הציבור בישראל באשר להצעות השונות שעניינן מערכת המשפט בישראל", כתבו.

עוד כתבו חברי הכנסת כי "על אף שהמחלוקות קשות, חובה עלינו לפעול בכל דרך להגעה להסכמות רחבות. חובה על כולנו כנציגי הציבור ונבחריו, לפעול לאלתר ליישוב המחלוקות ולהשגת הסכמות ובעיקר לעצור את סכנת ההתפרקות הרובצת לפתחנו כחברה וכמדינה". לסיום, קראו חברי הכנסת מהאופוזיציה והקואליציה להידברות: "כל שנדרש הוא להיענות להזמנת נשיא המדינה ולקיים דיון על בסיס עקרונות המתווה שהציע. אנו קוראים לכל חברי וחברות הבית לתמוך בדרך זו ולהיענות לקריאת נשיא המדינה".

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, בירך: "יוזמה חשובה של חברי למחנה הממלכתי חברי הכנסת גדי איזנקוט וחילי טרופר יחד עם חברי הכנסת דנון ואדלשטיין לקיים הידברות משותפת במסגרת מתווה הנשיא. עוצרים את החקיקה – ומדברים". מנגד, אמר שר התקשורת שלמה קרעי: "ההפגנות האלימות מוכיחות את ההיפך הגמור מרצון להידברות. אסור בשום אופן לעצור את החקיקה. הידברות אין פירושה התקפלות. כל מי שקורא לכך, מוסיף דלק למדורת הכאוס של אותם אנרכיסטים חסרי אחריות שאומרים: "בדרך שלנו או שתישרף המדינה". לא יקרה!".
