"מגנה. מגנה. מגנה.": מתנאל גוטליב, התעורר בבוקר יום שני משיחת טלפון של אימו, חברת הכנסת טלי גוטליב שסיפרה על כך שמפגינים נגד הרפורמה המשפטית חוסמים את דלת ביתה, בעוד היא צריכה לקחת את בתה האוטיסטית למסגרת שלה ולצאת אל הכנסת, "צעקותיה של אוריה המהממת שלא מבינה דבר, הדהדו חזק ועדיין". גוטליב פרסם פוסט נוקב ואישי, על האירוע המזעזע שאימו ואחותו נאלצו לעבור, ואתר החדשות מאקו החליט לעשות כתבה על הפוסט ולשתף בפייסבוק, מה שהכעיס מאוד את מתנאל.
בפוסט האישי שכתב גוטליב, שמפורסם כאן באישורו, הוא התחיל בגילוי נאות: "מי שמכיר אותי, יודע שאני בעד הפגנות, בעד שוויון כולל וייצוג שווה בחוק". גוטליב כתב כי ברור לו שהמצב כרגע עדין ביותר, אבל מה שקרה באותו הבוקר פשוט לא יעלה על הדעת. "עושה רושם שבימים אלו הכל הפך ללגיטימי, גם אם זה כולל ילדה אוטיסטית בתפקוד נמוך שיצאה משליטה, ותכף פגעה בעצמה לצלילי דפיקות הדלת וקללות המפגינים", כתב.
"אמא אחת שמתחננת בפניהם לא לצעוק בפני הילדה, היא אוטיסטית, בעוד אחד מהם אומר לה 'שימי לה מוסיקה בבית ותמצאי מי שייקח אותה למסגרת, את לא יוצאת מפה'". מתנאל אמר כי זו סיטואציה מפחידה ומטורפת וביקש: "תגלו אנושיות וקחו שליטה על עצמכם. ראיתם ילד אוטיסט? ראיתם מישהו שלא קשור לסיטואציה ומגיב משונה? תתקפלו משם".
מתנאל הסביר כי אין לו בעיה עם מה שחושבים על אמו, ויש לו המון יוצרים וחברים שלא מזוהים איתו פוליטית אבל מפרידים באופן מוחלט בינו לבין משפחו: "כראוי". גוטליב פנה לקוראי הפוסט והפציר: "באשר לאחותי? אני אעשה דברים שלא יעלו על הדעת כדי להגן עליה, ואשלם מחירים כבדים כדי שהיא לעולם לא תחוש פחד או תפגע בעצמה בגלל חוסר היכולת להבין את זה. זכרו זאת היטב, וקחו את זה לאן שתרצו".
בוקר טוב פיד!
התחלנו; פעילות.ים הדביקו את עצמם לכניסה לביתה של ח"כ טלי גוטליב בגבעת שמואל pic.twitter.com/O2me0Wz9YC— Tomer Appelbaum (@tomerappelbaum) February 20, 2023
בסוף הפוסט הבהיר גוטליב כי "כולנו שואפים לשיח מכבד, ואני לרגע לא מכליל אף אחד שלא קשור לזה. תהיו אנושיים בבקשה!". כאמור, פוסט זה שקורא להידברות זכה לקבל כתבה באתר החדשות "מאקו", תחת הכותרת "המחרידה", לטענתו של מתנאל: "בנה של טלי גוטליב מגיב: 'הכל לגיטימי גם אם זה כולל ילדה אוטיסטית שיצאה משליטה'". גולטיב לא היה מרוצה מהפוסט והחליט להגיב לעורך הכתבה לעיני כל המגיבים.
"אני חייב לתת לכם ציון לשבח על צורת הניסוח המטומטמת (סלחו לי) של כתבה זו, ולכותב האשכנזי שכתב אותה, כי רק אשכנזי כמוני יקרא לדבר דלוח כמו הפוסט שלי 'חריף'. ולפני הכל, אני לא יאיר נתניהו, אל תהפכו אותי ל'בן של' שמגיב על הכל, פשוט אני מוכרח להגיב הפעם", פתח תחילה. הוא הגיב לאנשים שטענו כי "ביבי שלח אותו" וסיפר שהקשר שלו לביבי זה כמו הקשר של אנשים לבוס של ההורים שלהם: "מישהו כאן פגש את הבוס של ההורים שלו בכלל?!".
לגבי האנשים שהגיבו כי הוא "בא מבית מגעיל", סיפר כי חונך בבית דתי, מסורתי, הדוגל באהבת הארץ ואהבת אדם. "ועכשיו לגופו של עניין", כתב מתנאל, "מדהים בעניי שמכל הפוסט שכתבתי על אשר קרה, הציטוט שבחרתם לעטוף עימו את הכותרת הוא הציטוט הזה. מדהים איך לקחתם פוסט שמעודד שיח ודיבור משותף, מעודד לשלום בין כולנו ואף מעודד מחאות וחשיבה ביקורתית, והפכתם את זה לפוליטי".
מתנאל הביע כעס על כך שבכתבה נכתב: ״לאחר תגובות זועמות, מתנאל ערך את הפוסט״ וטען כי זה שקר מוחלט. הוא אמר שערך את הפוסט המון פעמים כי לא היה סגור על הנוסח, ותהה למה הם מתסיסים. עוד הוסיף כי הוא ממש לא מתנצל על "האמירה" שלו, שעליה קיבל חסימה מפייסבוק ל-24 ואמר כי הוא מוכרח להתעמק על משהו: "שגרה לילד אוטיסט היא קודש קודשים. לא מאחל לאיש לראות את הילד (או את אחותו במקרה זה) חותכת לעצמה את הידיים בהתקף מטורף מפחד של צעקות שהיו מחוץ לבית".
מתנאל הדגיש כי הוא מגנה מקרים כאלה בכל צד פוליטי: "לגבי מה שהיה דאז עם אלקין ואשתו – חמור. מגנה מגנה מגנה". גולטיב ביקש בתגובה ממאקו לקחת להבא מעט אחריות על המילים שלהם כגוף תקשורתי: "לנסות לעשות ספין פוליטי ולקחת את בנה של טלי גוטליב ולהפוך אותו לאיזה פעיל ימני, פשוט סתמי".
