"רוצים שתהיו גאים בישראל": שר התפוצות, ח"כ עמיחי שיקלי קיים שיחה אישית עם מנכ״ל ועידת הנשיאים ויליאם דארוף ואמר כי המשימה החשובה ביותר שלו היא לקדם חינוך יהודי וזהות יהודית בתפוצות בכלל ובארה״ב בפרט: "זה דורש תקציבים ומשאבים גדולים ואנחנו עובדים על זה. קהילות יהודיות חזקות הם נכס לעם ישראל ולמדינת ישראל".
השר שיקלי אמר כי "המשימה השנייה היא מאבק באנטישמיות והסטנדרטים הכפולים כלפי ישראל שאנחנו נחשפים לה בקמפוסים ובערים מסוימות בארה״ב. בשבדיה הקהילה היהודית נעלמה כי יהודים פחדו להגיע לבתי כנסת. אנחנו נעשה הכל כדי למנוע מזה להמשיך לקרות".

עוד הוסיף השר כי אכפת לו מהדעות של יהדות ארה"ב, מכל הזרמים. "אנחנו מקשיבים לכם, אנחנו רוצים שתהיו גאים במדינת ישראל. אנחנו רוצים שיהודים בכל העולם יהיו גאים ביהדות שלהם ובמדינת ישראל. נכון, זה לעיתים קשה ומאתגר, אבל עדיין ישראל זו האופציה הטובה ביותר שלנו", אמר.
שיקלי אמר כי ישראלים רבים רואים ביהודים רפורמים וקונסרבטיביים כסוג של ״חייזרים״ והוא עושה הכל כדי שבישראל תהיה הבנה גדולה יותר כלפי הקהילות הללו שהן משמעותיות וגדולות מאוד בארה״ב: "אנחנו יכולים לעשות עבודה טובה יותר בלהסביר ולחנך על סוגים שונים ומגוונים של יהדות ולקדם סובלנות. אלא אתן לנו ציון טוב על כך כיום, זה אתגר גדול ואני מקווה שזה ישתנה".
