ועדת הכלכלה בראשות ח"כ דוד ביטן דנה היום (שני) בהצעת החוק הרשות השנייה לטלוויזיה ברדיו, בהשתתפותו של שר התקשורת שלמה קרעי. במהלך הוועדה הצהיר השר: "אני עוצר את השוחד הפוליטי שנתנה הממשלה הקודמת לערוצים 12 ו-13".

הוא הוסיף: "אמרתי זאת כחבר כנסת שהתנגד לכך בשנה שעברה, וכעת אני עוצר זאת כשר התקשורת. מאידך, אנחנו מאריכים את הוראת השעה בנוגע להקלות לערוצים הזעירים, כדי לחזק את הגיוון וריבוי הדעות ולהביא לשוק חופשי ותחרותי".
אני עוצר את השוחד הפוליטי שנתנה הממשלה הקודמת לערוצים 12 ו-13. אמרתי זאת כחבר כנסת שהתנגד לכך בשנה שעברה, וכעת אני עוצר זאת כשר התקשורת.
מאידך, אנחנו מאריכים את הוראת השעה בנוגע להקלות לערוצים הזעירים, כדי לחזק את הגיוון וריבוי הדעות ולהביא לשוק חופשי ותחרותי. pic.twitter.com/4tm9dbF2VR— 🇮🇱שלמה קרעי – Shlomo Karhi (@shlomo_karhi) February 13, 2023
שר התקשורת: "כשהייתי חבר כנסת משהו הריח לי לא טוב. תהיתי לעצמי מדוע הנדל מתעקש לחזק את הגופים הגדולים, 12 ו-13, מבלי לגלות לנו בכמה כסף מדובר. למה הוא נחוש למנוע שוויון בשוק התקשורת".
קרעי האשים את הנדל והממשלה הקודמת במתן שוחד לכאורה, כזה שסידר לו ג'וב בערוץ 13 לאחר שנפלט מהמערכת הפוליטית. "הסתירו מאיתנו את הסכום העצום שהערוצים האלו קיבלו בשנה האחרונה. ומסתבר חברים, מדובר בכ-40 מיליון שקל בשנה לשני הערוצים האלה. עכשיו גם מתברר עוד דבר – השר הנדל שדאג לזה, קיבל ג'וב תוך כמה ימים באחד מהערוצים הללו.

"אבל ברור לך אדוני היו"ר שאם אנחנו היינו עוברים לעבור בגוף מפוקח שלנו כמה ימים אחרי שהיינו מפקחים שלו, אחרי 40 מיליון שקל כזה – היינו כבר יושבים בלהב 433. אנחנו עוצרים את השוחד שנתנה הממשלה הקודמת".
