האופוזיציה תכננה הלילה פילבסטר ממושך אך טעות אחת שינתה את התוכניות. המליאה התכנסה לדון בקריאה השניה והשלישית בהצעת החוק הנורבגי, אלא שהיעדרות של דקות בודדות של ח"כ אורית פרקש כהן שינתה את התמונה.
השרה נעדרה מהמליאה בדיוק כשהייתה אמורה לנאום במשך שעה וחצי והקואליציה כאמור ניצלו את ההיעדרות והמשיכו בדיון ובכך חסכו שעות ארוכות של דיונים. ח"כ משה סעדה דיבר כמעט שעה וברגע שהמליאה התמלאה בחברי הכנסת מהקואליציה, החלה ההצבעה בקריאה שנייה ושלישית.
מיקי לוי התבלבל בהצבעה והפסדנו בה, אמילי מואטי התבלבלה וקיבלנו כמה שעות ביציאה והיום היה תור חברי המחנה הממלכתי להתגלח על פאשלה בכנסת. טעויות קורות, כולנו בני אדם. @FarkashOrit את לוחמת אמיתית. הדרך עוד ארוכה ונמשיך לפעול יחד עם האופוזיציה מול החקיקה הדורסנית של הקואליציה.
— בני גנץ – Benny Gantz (@gantzbe) January 23, 2023
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ צייץ הערב בעניין: "מיקי לוי התבלבל בהצבעה והפסדנו בה, אמילי מואטי התבלבלה וקיבלנו כמה שעות ביציאה, והיום היה תור חברי המחנה הממלכתי להתגלח על פאשלה בכנסת. טעויות קורות, כולנו בני אדם. אורית, את לוחמת אמיתית. הדרך עוד ארוכה ונמשיך לפעול עם האופוזיציה מול החקיקה הדורסנית של הקואליציה".
