accessibility-icon
share-icon
יהודה וינשטיין. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
יהודה וינשטיין. צילום: יונתן זינדל פלאש 90

"זו לא רפורמה משפטית, זה פוגרום": היועמ"ש לשעבר נגד הרפורמה של לוין

מילן עמר

מילן עמר

כד טבת ה'תשפג (17.01.23)

0

like

0

dislike

היועץ המשפטי לשעבר יהודה וינשטיין התייחס היום לרפורמה המשפטית של השר יריב לוין והצהיר: "אני מתנגד לכל דבר שם"


היועמ"ש לשעבר, יהודה וינשטיין התארח היום בכנס לזכרו של פרופ' זאב סגל באוניברסיטת תל אביב והתייחס לרפורמה המשפטית אותה מוביל שר המשפטים יריב לוין.

"זו לא רפורמה משפטית, זה פוגרום. הם מנסים לשנות את שיטת המשפט שאותה אנחנו מכירים, והכול נעשה בחיפזון ובלי שיקול דעת. אני מתנגד לכל דבר שם. אני מתנגד לשינוי בחירת השופטים, ולא מכיר שיטה יותר טובה מזו".

maximize-image
מתנגד לרפורמה של השר לוין. צילום: ערוץ הכנסת

עוד אמר היועמ"ש לשעבר: "לא יכול להיות יועץ משפטי שממונה במשרת אמון. כשהייתי סנגור ייצגתי רבים מראשי הערים והם היו מגיעים אליי לפגישות. מצאתי בהם לא שומרי סף, אלא עוזרי סנגור. אני מתנגד לכל דבר שהעלה שר המשפטים".

וינשטיין הוסיף: "כדי שלא תגידו שאני אומר רק לא, אני מוכן שחוק יסוד החקיקה יקבע שבית המשפט העליון רשאי לבטל חוקים רק ברוב ובהרכב מסוים. אני מוכן לפסקת התגברות אפילו ברוב של 64, גם באחוז מסוים, ומוכן ללכת צעד לקראת האנשים ולומר שאהיה מוכן לשקול את זכות העמידה בבג"ץ".

עקבו אחרינו גם ב-Google News