שר המורשת עמיחי אליהו השתתף הבוקר בכנס השנתי של המועצה לשימור אתרים בשפיים בהשתתפות מאות מנהלי אתרי מורשת ברחבי הארץ. הכנס השנה, התקיים בדגש על תיירות ומורשת והגברת המודעות לסיפור החלוצי בארץ ישראל, וכן בסימן התאוששות התיירות לאחר מגפת הקורונה.
אורח הכבוד כאמור היה השר אליהו שנשא דברים ואמר: "אני שמח ונרגש להיות כאן איתכם היום, המורשת קרובה מאוד לליבי באופן מיוחד ואני רוצה לחלוק אתכם את תפיסת עולמי".

השר אליהו הוסיף: "זכיתי להכיר אנשים נפלאים את עומרי שלמון ולשמוע על הפעילות הענפה של המועצה לשימור אתרים ועל 200 אתרי המורשת שאתם מנהלים, ואני אומר 'זכיתי', כי ראיתי שיש לנו בסיס משותף. הבסיס הוא ההתייחסות לעבר ברצינות ובאהבה מתוך הבנה שאנחנו עם שיש לו שורשים ושיש לו סיפור לספר לעולם. גאווה באנשים שהארץ הזו הצמיחה וזה כבוד גדול לעבוד אתכם".
עוד אמר השר כי מוטלת על המדינה חובה מוסרית לשמר אתרי מורשת לאומיים מהר עיבל, ועד הצריף של בן גוריון זו המסורת שלנו ועל כך גאוותנו: "חברים וחברות יקרים – אנחנו כולנו יחד במפעל העצום הזה שאתם זוכים לקחת בו חלק. יש לנו מורשת ומסורת אני מודה לכם על העבודה המסורה, ובטוח שנשלב כוחות יחד ונגיע להישגים מדהימים".

בסיום כשנשאל השר אליהו במה הוא עוסק כעת הוא ענה: "כעת ממש אנו מטפלים באירוע של תוכנית החרבת מזבח יהושע בהר עיבל על ידי הרשות הפלסטינית, זה מלמד על חוסר הכבוד כלפי המורשת הלאומית של עם ישראל, ברמה החמורה ביותר, זה נעשה באופן שיטתי ומכוון, כדי למחוק את הזהות שלנו כאן וזה הסיפור שלנו בארץ ואנו נדאג שהמקום הזה ישמר לטובת הדורות הבאים".
