accessibility-icon
share-icon
לימור סון הר-מלך | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
לימור סון הר-מלך | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כ סון הר-מלך בווידוי אישי וכואב: "עברתי לידה טראומתית"

טל אזולאי אבידן

טל אזולאי אבידן

כג טבת ה'תשפג (16.01.23)

0

like

0

dislike

ח"כ סון הר-מלך חשפה בדיון בועדה לקידום מעמד האישה: "עברתי לידה טראומתית, הייתי צריכה להילחם עם עצמי כדי להביא עשרה ילדים"


ח"כ לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית השתתפה היום (שני) בוועדה לקידום מעמד האישה, בראשות חה"כ פנינה תמנו שטה, שהתכנסה לדון בהחלטת משרד הבריאות בדבר הפסקת ביצוע ניתוח קיסרי צרפתי לאור טענות לסיבוכים בניתוח.

בדיון אמרה סון הר-מלך, כי הניתוחים הצרפתיים שלמעשה מאפשרים ליולדות שנדרשות לעבור ניתוח להישאר בהכרה מלאה ולעבור באופן חיובי את חווית הלידה, הם דבר משמעותי מאוד שיש לאפשר את קיומו בכל בתי החולים בישראל.

maximize-image
יו"ר הוועדה ח"כ פנינה תמנו שטה | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

בהמשך דבריה חשפה הח"כית כי עברה בעצמה לידה מטלטלת שבוצעה באמצעות ניתוח חירום קיסרי, וטבעה בנפשה טראומה למשך שנים רבות: "אני ילדתי בניתוח חירום קיסרי באירוע טראומתי מאוד. בלידה הזאת לא באמת הייתי שם, לא הייתי בחוויה וזאת הייתה לידה שהשיקום ממנה היה קשה ביותר. ב"ה יש לי עשרה ילדים שרובם נולדו אחרי הלידה הקשה, אבל לידת החירום הזו שעברתי בניתוח קיסרי, הייתה קשה ברמה כזאת שכל לידה אחרי זה הייתה מלחמת עולם פנימית".

ח"כ סון הר-מלך בווידוי אישי על לידתה | צילום: ערוץ הכנסת

"אם הייתה לי אז את האפשרות ללדת בלידה כזאת של ניתוח צרפתי שאת נשארת בהכרה מחאה ועוברת את החוויה, אולי היה נחסך ממני הסבל הזה", סיכמה סון הר-מלך בדמעות.

לאחר הדיון שהתקיים הבוקר בועדה הודיע משרד הבריאות כי חזר בו מההחלטה לבטל את קיומן של ניתוחים צרפתיים. הר-מלך בירכה על ההחלטה: "מדובר בצעד מבורך של משרד הבריאות שהבין במהלך הדיון היום שקיימנו בועדה כי שגה, והחליט לאפשר את קיומם של הניתוחים החשובים. כאמא וכאישה חשוב לי להדגיש שלידה היא חוויה חשובה ומעצימה, ויש לעשות את כל המאמצים הדרושים כדי שנשים יחוו את החוויה הזאת בצורה חיובית וטובה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News