ועדת החוקה אישרה היום (שלישי) את הנוסח החדש של החוק הנורווגי, מה שיאפשר ללא פחות מ-26 חברי כנסת נורווגים להיכנס לכנסת, החוק יגיע למליאת הכנסת בימים הקרובים, עד כה התפטרו שרים מכל מפלגות הקואליציה.
בין התיקונים שאושרו בחוק: מתן אפשרות לסיעות קטנות של עד שלושה חברי כנסת לעשות שימוש בהסדר הנורבגי; ביטול התקרה של 5 חברי הכנסת מכל סיעה שיכולים להתפטר מהכנסת במסגרת ההסדר וקביעה כי שליש מחברי הכנסת בסיעות גדולות יוכלו לעשות בו שימוש, שינוי משמעותי עבור סיעת הליכוד.
עוד על פי התיקון: לא ניתן יהיה להתפטר מהכנסת במסגרת ההסדר בתקופת בחירות או ממשלת מעבר. במהלך תיקון החוק בוועדה, חברי הכנסת יואב סגלוביץ' וגלעד קריב טענו כנגד הכפלת כוח השפעתה של הקואליציה בכנסת.
