accessibility-icon
share-icon
דיון בוועדת חוקה, ארכיון. צילום: נעם מושקוביץ דוברות הכנסת.
דיון בוועדת חוקה, ארכיון. צילום: נעם מושקוביץ דוברות הכנסת.

הרחבת "החוק הנורבגי" אושרה לקריאה ראשונה במליאה

אבירם בן מרדכי

אבירם בן מרדכי

יז טבת ה'תשפג (10.01.23)

0

like

0

dislike

ללא פחות מ-26 חברי כנסת נורווגים להיכנס לכנסת: ועדת החוקה אישרה היום את הנוסח החדש של החוק הנורווגי. בין התיקונים שאושרו בחוק: מתן אפשרות לסיעות קטנות של עד שלושה חברי כנסת לעשות שימוש בהסדר


ועדת החוקה אישרה היום (שלישי) את הנוסח החדש של החוק הנורווגי, מה שיאפשר ללא פחות מ-26 חברי כנסת נורווגים להיכנס לכנסת, החוק יגיע למליאת הכנסת בימים הקרובים, עד כה התפטרו שרים מכל מפלגות הקואליציה.

בין התיקונים שאושרו בחוק: מתן אפשרות לסיעות קטנות של עד שלושה חברי כנסת לעשות שימוש בהסדר הנורבגי; ביטול התקרה של 5 חברי הכנסת מכל סיעה שיכולים להתפטר מהכנסת במסגרת ההסדר וקביעה כי שליש מחברי הכנסת בסיעות גדולות יוכלו לעשות בו שימוש, שינוי משמעותי עבור סיעת הליכוד.

עוד על פי התיקון: לא ניתן יהיה להתפטר מהכנסת במסגרת ההסדר בתקופת בחירות או ממשלת מעבר. במהלך תיקון החוק בוועדה, חברי הכנסת יואב סגלוביץ' וגלעד קריב טענו כנגד הכפלת כוח השפעתה של הקואליציה בכנסת.

עקבו אחרינו גם ב-Google News