מכון התורה והארץ מפרסם מסמך בו הם מסבירים כי אמנם שנת השמיטה הסתיימה לפני כ-3 חודשים, אך הלכות השביעית ממשיכות איתנו עד היום, בצריכת ירקות, בזמני ביעור של פרות ומוצרים הקדושים בקדושת שביעית, ברכישת פרחים ועציצים ועוד. במכון מסבירים כי חג החנוכה הקרוב מציין את סיומם של הלכות שביעית רבות.
הרב יצחק דביר מראשי המכון הסביר כי בסוגיית קניית ירקות, החל מחנוכה ניתן לרכוש את מרבית הירקות ללא חשש מענייני שביעית זאת למעט מספר מצומצם פרט של ירקות בודדים שאין להם גידול בחודשים אלו ומה שבשוק בוודאות שייך לשביעית – בצל, שום, דלעת, דלורית, וגרעיני אבטיח וחמנייה.

עוד הסביר הרב דביר כי גם בנוגע לרכישת פרחים ועציצים החל מחג החנוכה ניתן לקנות פרחים ועציצים ללא חשש שמא הם נשתלו בשמיטה, פרט לפקעות ועצים צעירים שבוודאי יוצרו בשמיטה.
נושא נוסף אותו מציין הרב דביר הוא ביעור תאנים מכיוון שזמן הביעור של התאנים חל בחנוכה. במועד זה מי ששמר בביתו תאנים יבשות הקדושות בקדושת שביעית, הכין ליקר תאנים או ריבת תאנים מן העץ שבחצרו – צריך להוציאם מן הבית ולהפקירם. לאחר מכן אפשר לשוב ולזכות בהם.

הרב יצחק דביר: "שנת השמיטה אמנם הסתיימה אך חושב מאוד גם בשנה זו, ובכל השנים, להמשיך ולהקפיד לקנות פירות וירקות ממקומות אשר מקפידים על קיום המצוות התלויות בארץ כמו ערלה והפרשת תרומות ומעשרות ע"מ לחזק החקלאים המקפידים במצוות התלויות הארץ וכך לחזק את אחיזתם בקרקע".
