accessibility-icon
share-icon

"השנה האחרונה הייתה אסון": הקולות מירושלים יום לאחר הבחירות

יצחק אבוחצירא

יצחק אבוחצירא

ח חשון ה'תשפג (02.11.22)

0

like

0

dislike

"זה יום גדול לעם ישראל, יום שמחה, יום גאווה. שהשנאה שלהם כלפי ביבי, שייגמר"; "עם ישראל ראה שלהיות חבר של מנסור עבאס עולה לנו דמים מרובים, תרתי משמע": אלו חלק מהציטוטים של תושבי העיר ירושלים שיצאו אתמול בהמוניהם אל הקלפיות • יש גם קולות אחרים: "בכלל לא מרוצים מביבי, היינו מעדיפים שישנו את השלטון"


אזרחי ישראל התעוררו הבוקר למציאות פוליטית אחרת. "התוצאות בסך הכל הוכיחו את הרצון של הציבור הישראלי שהוכיח שהשנה וחצי האחרונות היו אסון. אנחנו לא אוכלי בני אדם, אנחנו לא חיות – נתנהג טיפה יותר יפה ממה שהתנהגתם אלינו בכנסת האחרונה" אומר נריה חברה, תושב ירושלים.

שנה וחצי של ממשלת השינוי בראשות לפיד ובנט, הספיקה כנראה לרוב האזרחים במדינה. "ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם שהחיינו והגיעו לזמן הזה" מברכת ציפורה חברה. שאול בן חמו, גם כן תושב העיר מציין בהתלהבות: "רואים שהימין עלה ויש סיעתא דשמיא והשגחה".

"זה יום גדול לעם ישראל, יום שמחה, יום גאווה. שהשנאה שלהם כלפי ביבי, שייגמר"; "עם ישראל ראה שלהיות חבר של מנסור עבאס עולה לנו דמים מרובים, תרתי משמע"; "כל המועקה שהייתה לנו עד עכשיו – תשתנה" מוסיפים תושבי העיר נוספים שהצביעו גם הם בבחירות.

רבים מהימין שהצביעו לנתניהו, מקווים שעכשיו עם חזרתו לשלטון הוא יקיים את ההבטחות שלו וישנה את מה שעשו יריביו. "קודם כל, להתפלל שביבי נתניהו, הפעם אם הוא ייבחר, שהוא לא ייקח לעצמו הרבה תיקים, את כל התיקים, כמו שהוא עשה בפעם הקודמת" אומרת יהודית, תושבת העיר.

 הקולות מירושלים

לדבריה, הממשלה הבאה צריכה לדאוג שהריביות על המשכנתאות לא יעלו. "זה לא ייתכן שכל חודש הריביות במשק עולות, זה לא ייתכן" היא מציינת.

אחת מהסיבות העיקריות למספר הגבוה של מצביעי הימין, היא החרפת המחלוקות על הסוגיות הבוערות שמעסיקות את ישראל בתחום המדיני ביטחוני, החברתי והכלכלי. פעילת "עוצמה יהודית" תאיר סבן מסבירה: "אין לנו בעיה עם ביבי שהוא באמת מנהיג מעולה, אבל העם הבין שצריך מישהו שיחזיר לנו פה את הביטחון במדינה".

maximize-image
ח"כ איתמר בן גביר בחגיגות במטה עוצמה יהודית, הערב. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בלה שהצביעה לבן גביר בבחירות מוסיפה: "בן גביר יעשה את הסדר של בני הדודים וככה אולי נחיה בבטחה". נחמן אהרוני, תושב ירושלים, מוסיף כי ממשלה ימנית עם בן גביר חשוב לשם שינוי הוראות הפתיחה באש.

ואיך לא, הסיסמאות נשמעות גם ברחוב, "שלטון מושחת", משטר דיקטטורי ועוד. "בכלל לא מרוצים מביבי, היינו מעדיפים שישנו את השלטון, ביבי יחזור לשלטון הכל יהיה אותו דבר" אומרת תושבת העיר המתנגדת לנתניהו. אחרת מוסיפה בציניות: "הבחירות היו כבר? רגע אנחנו לא מלוכה ויש לנו מלך שקוראים לו ביבי? יש שחיתות ויש המון המון דברים שהם לא בסדר".

אז אלו הקולות מירושלים, כולם מקווים בעיקר שתהיה ממשלה יציבה שתדאג לביטחון האישי ולפרנסה שלהם.

עקבו אחרינו גם ב-Google News