accessibility-icon
share-icon
הבנק הפדרלי בארה"ב | צילום: שאטרסטוק
הבנק הפדרלי בארה"ב | צילום: שאטרסטוק

ארה"ב: הבנק הפדרלי אישר עליית ריבית נוספת

אדיר לחקים

אדיר לחקים

ח חשון ה'תשפג (02.11.22)

0

like

0

dislike

הפדרל ריזרב, הבנק המרכזי של ארה"ב, הקפיץ שוב את הריבית ב-0.75% שעומד כיום על 4 אחוז - הרמה הגבוהה ביותר שנרשם בקרב הריבית בארה"ב מאז ינואר 2008


בתום ישיבה החליטה ועדת השוק הפתוח של הבנק (FOMC), שמוביל היו"ר ג'רום פאוול, על העלאה חדה נוספת של הריבית, במטרה להילחם באינפלציה. כאמור, להחלטה ההערב (רביעי) קדמו שלוש העלאות של 0.75% ולפניהן עוד שתי העלאות – הראשונה של 0.25% והשנייה של 0.5%.

כזכור, ממרץ השנה, תוך שש החלטות ריבית קפצה הריבית בארה"ב ל-4% משיעור של 0.25% שבו הייתה במשך שנתיים, מאז מרץ 2020. בהודעה שהתלוותה להחלטה כתבו בכירי הפד שהבנק ימשיך בהעלאות הריבית עד שהמדיניות תהיה "מגבילה מספיק כדי לחזור לאינפלציה של 2% לאורך זמן".

עקבו אחרינו גם ב-Google News