accessibility-icon
share-icon
ברקוביץ. צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90
ברקוביץ. צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

ירושלים בהלם: עופר ברקוביץ' פורש מהנהגת התעוררות

מילן עמר

מילן עמר

ב חשון ה'תשפג (27.10.22)

0

like

0

dislike

יו"ר תנועת התעוררות הנמצאת באופוזיציה במועצת העיר ירושלים החליט לקחת פסק זמן ונפרד מהפעילים: "אני יודע שיש אנשים שיהיו מאוד עצובים מההודעה הזו, ואני מצטער לאכזב אותם. אני יכול לומר שטובת התעוררות לנגד עיני"


לא ציפנו לזה: עופר ברקוביץ', יו"ר תנועת התעוררות בירושלים, האופוזיציה הלוחמת של מועצת העיר, הודיע הערב כי הוא לוקח פסק זמן מהנהגת התנועה.

ההודעה של ברקוביץ' הכתה בתדהמה אלפי צעירים בעיר הבירה שהיו חלק פעיל בתנועה שהחזירה את האופטימיות לעיר בזכות הרוח הצעירה שלה והדרך בה ייצגו אנשי התעוררות את ירושלים באהבה ונאמנות.

לדבריו של ברקוביץ, שיקולים רבים גרמו לו לקבל את ההחלטה כמו שיקולים משפחתיים, מקצועיים, כלכליים, פוליטיים וגם הרצון לרענן את הנהגת התנועה. ברקוביץ' כתב בפוסט הפרידה שלו: "אחרי 15 שנה מהיום שבו חלמנו את הקמת התעוררות בירושלים, אחרי כמעט 15 שנים שאני עומד בראש התנועה המדהימה הזו, 15 שנה שהן כל חיי כאדם בוגר אחרי הצבא; החלטתי לקחת פסק זמן מהובלת התעוררות. זה לא סוד שהתאהבתי בירושלים ובילדות שלי כאן ובעקבות זאת קשרתי את גורלי עם גורלה של העיר. גורל שהפך לייעוד. למפעל חיי. מפעל להגשמת חלומות, שעובד למען הציבור,למען הירושלמים, ללא הרף כבר 15 שנים.
15 שנים של עשייה נחושה חברתית ופוליטית, מהן 11 שנים בהתנדבות מלאה ללא שכר, גם לא שקל בשנה".

יו"ר התנועה הבטיח כי עוד לא נאמרה המילה האחרונה והוא עתיד לשוב לחיים הציבוריים בהמשך: "לא סיימתי את השליחות הציבורית שלי. לא הגעתי למיצוי.
הגעתי להישגים אדירים שאני מאוד גאה בהם בחמש עשרה השנים האחרונות, בפיתוח כלכלי, בתכנון ובנייה, במהפכת תרבות, בהתחדשות מרכז ירושלים, בפרויקטים אסטרטגיים, בעבודה עם נוער, בתחבורה ובעוד תחומים רבים בשדות חיינו הירושלמים. לצד הפסגות וההישגים, היו גם ימים לא פשוטים, והיו גם כשלים. שלי, שלנו ושל אחרים. בתוך כל אלו זכיתי להיחשף לשליחי ציבור נאמנים ודורשי טוב, אך גם לעסקנים וכפויי טובה. כולי תקווה שהטוב ייתגבר ויגבר.

לסיכום כתב: "אני יודע שיש אנשים שיהיו מאוד עצובים מההודעה הזו, ואני מצטער לאכזב אותם. אני יכול לומר שטובת התעוררות לנגד עיני. אחר כך גם השיקולים האישיים והמשפחתיים. התעוררות הולכת לבחירת יו"ר חדש, כשנה לפני בחירות מוניציפליות, בתקנון מסודר ודמוקרטי. אני לא עוזב ולא אעזוב את התעוררות, כי יש לנו עוד הרבה מה לעשות בירושלים, ואני מאמין שזו הקבוצה הטובה ביותר, עם דרך ציונית סובלנית ויצרנית ברורה, עם יכולת לייצר חיבורים מדהימים, ולהביא לידי ביטוי את השותפות הכל כך נדרשת בחברה הישראלית. התעוררות חזקה.
ותמיד, בין אם כיו"ר התעוררות, ובין אם כפטריוט ירושלמי, אני כאן, תמיד, בשבילכם".

 

עקבו אחרינו גם ב-Google News