accessibility-icon
share-icon

נשיא ועידת הרבנים באירופה קורא ליהודים: "עזבו את רוסיה"

מערכת C14

מערכת C14

ב חשון ה'תשפג (27.10.22)

0

like

0

dislike

הרב פנחס גולדשמיט שהוגלה מרוסיה, קורא ליהודים שנותרו במדינה לעזוב לאלתר וטוען: "הממשל אנטישמי"


המתיחות בין ישראל לרוסיה: הרב פנחס גולדשמיט, נשיא ועידת רבני אירופה קורא ליהודים שנותרו במדינה לעזוב ולעלות לישראל. דבריו של הרב מגיעים בעקבות האמירות האנטישמיות של עוזר מזכיר מועצת הביטחון אלכסיי פבלוב שכינה את פעילות חב"ד במדינה "כת ניאו פגנית".

"המסמך שהוציא פקיד הממשלה הבכיר מרוסיה, שבו הוא תוקף את פעילות חב"ד, משמשת ככלי בתעמולת המלחמה של המדינה ומסמלת את החזרת האנטישמיות למדיניות הממשל הרוסי", אמר הרב גולדשמיט והוסיף: "תקיפה של ממשלת רוסיה נגד חב"ד, המצטרפות להתקפות נגד הסוכנות היהודית לישראל, הם מעשים אנטישמיים נגד כולנו. אנו חוזרים על קריאתנו לכל אחינו ואחיותינו שעדיין נותרו ברוסיה ויכולים לעזוב את הארץ, לעשות זאת".

המשבר ביחסים בין רוסיה לרב החל כאשר פרצה המלחמה מול אוקראינה והממשל הרוסי ציפה לתמיכה מהרב.

אלא שהרב גולדשמידט לא תמך במלחמה ונאלץ לעזוב את המדינה בה כיהן כרב הראשי במשך 30 שנה. עם עזיבתו פתח הרב קרן סיוע לפליטים המסייעת עד היום ליהודים העוזבים את אוקראינה בעקבות המלחמה, בציוד, מזון והעברה למדינות אחרות.

 

עקבו אחרינו גם ב-Google News