accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

סאונד ויראלי של בלה חדיד מייצר סערה ברשת: "מעורר הפרעות אכילה"

אלחנן מזוז

אלחנן מזוז

יח תשרי ה'תשפג (13.10.22)

0

like

0

dislike

סאונד חדש באפליקציית "טיקטוק" שבמהלכו גולשים מנסים להראות את רגעי הרזון או הרעב הגדולים ביותר שלהם, גורם לסערה כי הוא מעודד הפרעות אכילה ובעיות של דימוי גוף


סכנות הטיקטוק מכות שוב: טרנד חדש באפליקציית ה"טיקטוק" מעורר ביקורת על היותו מעודד הפרעות אכילה. סאונד חדש שמתלווה לסרטונים שבו קול, המדמה את קולה של דוגמנית העל בלה חדיד, אומר: "שמי, שמי הוא בלה חדיד". כבר יותר מ-50 אלף סרטונים בטיקטוק השתמשו בסאונד הזה.

במהלך הסרטון, אנשים משתמשים בסאונד ומנסים להראות את עצמם ברגעים הכי רזים שלהם, או להראות את הדברים שהם עושים בכדי להישאר רזים. גולשים משתמשים בצליל כדי להציג דברים שהם עשו לאחרונה שגרמו להם להרגיש כמו דוגמניות – כמו להזמין צ'יפס ללא מלח, להוסיף חסה נוספת לקערות האוכל שלהם, לבחור סלט לארוחת ערב ולצמצם בממתקים.

בשלב מסוים, משתמשים התחילו לפרסם סרטונים שהראו אותם מתבדחים על כך שהם לא אוכלים בכלל, מדלגים על ארוחות ומרעיבים את עצמם, וחלק מהגולשים הרגישו שהאתגר נלקח רחוק מדי.

משתמש אחד כתב בסרטון שלו: "אני אחרי לעיסת רק מסטיק לארוחת הבוקר". משתמש אחר כתב: "אני אחרי שאיבדתי תיאבון בשלושת השבועות האחרונים מרוב עצב". גולש נוסף כתב: "אני כשאני לא אוכל בבוקר לפני בית הספר".

בסרטון אחר הציגה אישה את מבנה הגוף שלה כשהסאונד של בלה חדיד מתנגן ברקע: "כשאתה עובר פרידה ומאבד את הרצון לאכול", כתבה הצעירה. גולשים אחרים אמרו: "אני כשאני אוכל רק אוויר לארוחת בוקר", "אני אחרי שלא אכלתי כלום כל היום", "אני כשאני ישן עד 16:00 ואז אני מתגעגע לארוחת בוקר וצהריים" ו"אני אחרי ששרדתי שבע שעות בבית הספר רק על בקבוק מים וחתיכת מסטיק".

הדוגמנית בלה חדיד הודתה בריאיון שהעניקה בעבר למגזין "ווג" על הפרעות אכילה קשות שליוו אותה לאורך שנות נערותה. חדיד סיפרה על המאבקים האישיים שלה עם ענייני דימוי הגוף, וחשפה שהיא פיתחה אנורקסיה במהלך התיכון.

חדיד (26) אמרה שקיבלה מרשם ל-Aderall (אדרל, תרופה לטיפול בהפרעות קשב וריכוז, ידועה בישראל בשם "אטנט") מכיוון שהרופאים האמינו שהיא סבלה מהפרעות קשב וריכוז, אבל בלה טענה שהאפקט מדכא התיאבון של התרופה הניע אצלה הפרעת אכילה.

חדיד סיפרה בריאיון: "הייתי באפליקציית ספירת קלוריות, שהייתה לי כמו השטן. הייתי אורזת את ארוחת הצהריים הקטנה שלי עם שלושת פירות פטל ומקל סלרי אחד". הדוגמנית המפורסמת הוסיפה שכיום יש לה מערכת יחסים בריאה עם אוכל, היא הודתה שהיא עדיין נאבקת עם רגשות דיסמורפיים (של הפרעות גוף). "אני בקושי יכולה להסתכל במראה עד היום בגלל התקופה ההיא בחיי", היא חשפה.

במהלך הראיון, בלה גם הסבירה כיצד היא הרגישה "מכוערת" ו"לא מגניבה" בהשוואה לאחות הבכורה, ג'יג'י חדיד, בזמן שגדלה. ״הייתי האחות המכוערת יותר. אני הייתי הברונטית. לא הייתי מגניבה כמו ג'יג'י, לא יוצאת דופן. זה באמת מה שאנשים אמרו עלי. ולמרבה הצער כשאומרים לך דברים כל כך הרבה פעמים, אתה פשוט מאמין בזה" אמרה חדיד.

 

@victoriaparislike i gotta swipe or look away im a snowflake sensitive baby♬ som original – Eduarda Rebouças

אחד מסרטוני הטיקטוק הויראליים עם "סאונד בלה חדיד"

עקבו אחרינו גם ב-Google News