accessibility-icon
share-icon
 שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק, צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק, צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

"מתמודדים מול צבא אכזר": הריאיון של גדעון סער הכעיס את שגריר אוקראינה

אלחנן מזוז

אלחנן מזוז

יא תשרי ה'תשפג (06.10.22)

0

like

0

dislike

יבגן קורנייצ'וק, שגריר אוקראינה בישראל, תקף את שר המשפטים גדעון סער ואת הממשלה בעקבות ריאיון של סער לעיתון רוסי ● השגריר קרא לממשלת ישראל לסייע לאוקראינה במלחמתה נגד רוסיה ב"סיוע צבאי והגנתי"


שגריר אוקראינה מאוכזב מממשלת ישראל: שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורנייצ'וק הגיב היום לראיון שנערך עם שר המשפטים גדעון סער בעיתון NEWSru בנוגע לעמדתו לגבי המלחמה באוקראינה והסיוע לעם האוקראיני ואמר: "לצערי, עמדתו של השר מתיישרת עם עמדתה של ממשלת ישראל עד כה – הימנעות מנקיטת עמדה חד משמעית וסיוע מינימלי. כאמור, עם עזרה הומניטרית, חשובה ככל שתהיה, לא מנצחים במלחמה! מדובר במלחמת דוד מול גוליית – אוקראינה מתמודדת מול צבא רוסי אכזרי. אנחנו זקוקים מיידית לסיוע צבאי והגנתי ואני חוזר ומבקש ממנהיגי ישראל לסייע לנו במלחמה זו שנכפתה עלינו, ללא סיבה".

maximize-image
images-count1+
שר המשפטים גדעון סער. קרדיט: פלאש 90

בראיון שהעניק שר המשפטים גדעון לעיתון "NEWSru" הרוסי, נשאל סער מדוע קולו לא נשמע למרות שהמלחמה באוקראינה נמשכת כבר שבעה חודשים, ותשובתו הייתה כי "למרבה הצער, במהלך מערכת הבחירות אין כמעט דיון בסוגיות מהותיות".

על השאלה האם לדעתך מדינת ישראל פעלה נכון במהלך שבעת החודשים הללו, ענה השר: "באופן כללי – כן. וגם אחרי הפלישה ואחרי הסיפוח, אנחנו אומרים אותו דבר. אנחנו נגד הפלישה, אנחנו לא מכירים בסיפוח של ארבעה אזורים. אנחנו גם מספקים סיוע לאוקראינה. החלטנו לא לספק מערכות נשק לאוקראינה, אלא סיוע הומניטרי כמובן. אני חושב שנקטנו את העמדה העקרונית בצורה נכונה".

maximize-image
images-count1+
נזקי המלחמה באוקראינה. קרדיט: שאטרסטוק

בנוסף, שר המשפטים נשאל מדוע ישראל גיבשה את עמדתה באיטיות ופעלה לאט. תשובתו: "לישראל יש הרבה אינטרסים שהמדינה חייבת להגן עליהם. לא רק בתחום האבטחה, אלא גם בתחום העלייה למשל. מדינת ישראל הייתה צריכה לנקוט עמדה, היא נקטה עמדה, אבל היא הייתה חייבת לקחת בחשבון גם מגוון היבטים ופרמטרים. בשלבים הראשונים של המלחמה נראה היה שאולי המלחמה תסתיים מהר יחסית.  אבל כבר בפגישה הראשונה באו"ם, למרות מורת רוחה של רוסיה, הצבענו נגד הפלישה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News