ג'יימס האוטס, סגן התובע הכללי של המדינה, אמר אתמול (שני) לשופט המחוזי של ארצות הברית ר' אוסטין הפקר ג'וניור כי "סביר מאוד שהשיטה תהיה זמינה להוצאתו להורג של אלן יוג'ין מילר, שנקבעה כעת ל-22 בספטמבר בזריקה קטלנית". ההחלטה הסופית אם להשתמש בשיטה החדשה נתונה בידי נציב התיקונים ג'ון האם, לדבריו, וסביר להניח שנדרשת התדיינות משפטית נוספת בעניין.
היפוקסיה בחנקן, היא למעשה שיטה שאמורה לגרום למוות על ידי החלפת חמצן בגופו של האדם בחנקן. היא אושרה על ידי אלבמה ושתי מדינות נוספות להוצאות להורג, אך מעולם לא נעשה בהן שימוש.

כאמור, אלן יוג'ין מילר הורשע בהריגה משולשת בשנת 1999, מילר מנסה לבלום ולדחות את הוצאתו להורג בכלא הולמן. החשיפה על האפשרות להשתמש בשיטה החדשה הגיעה במהלך דיון בבית המשפט בטענתו של מילר כי עובדי בית הסוהר איבדו לפני מספר שנים את הניירת שלו. בו הוא ביקש חנקן כדרך שבה יוצא למוות – זאת במקום זריקה קטלנית שנהוגה כיום
בתוך כך עורכת הדין של מילר, מארה קלבאנר, אמרה שהצוות המשפטי של האסיר זקוק למידע נוסף על תהליך החנקן ולא יסכים באופן עיוור לשימוש בו. "עורכי הדין של מילר לא רוצים שהוא יהיה 'שפן הניסיונות' לשיטת הוצאה להורג שטרם נוסתה בעולם", אמרה קלבאנר.
