זעם נגד מערכת המשפט – לא רק כאן בישראל. בבריטניה עולות לאחרונה טענות קשות נגד התנהלות המערכת המשפטית במדינה בנוגע לחשודים המוחזקים במעצר מבלי שעמדו לדין. ע"פ הטענות, מאות אנשים בבריטניה מבלים תקופה ארוכה במעצר עוד קודם שהם עמדו למשפט, לעתים לתקופות של יותר משנה.
מדובר באנשים שהואשמו בביצוע פשעים אך לא שוחררו בערבות, ונמצאים במעצר עד שיעמדו לדין. בגלל שהם נחשבים מסוכנים, הם לא משוחררים גם לא למעצר בית. ע"פ נתונים שנחשפו לערוץ הבריטי סקיי ניוז, לפחות 1,200 בני אדם נמצאים כבר במעצר של למעלה משנה, בעוד ע"פ החוק הזמן המקסימלי שניתן להחזיק אדם המואשם בפשעים שעוד לא עמד לדין – עומד על חצי שנה בלבד. עוד מדווח בסקיי ניוז כי 219 בני אדם ישבו בכלא למעלה משנתיים ו-314 ישבו לא פחות מ-3 שנים קודם שהועמדו לדין.

"יש ימים טובים ויש ימים רעים, זה פשוט הרסני. קל יותר להתמודד עם מוות מאשר עם מעצר, זה מרגיש כמו עונש ללא משפט" מספרים המבקרים. נציין כי ע"פ הנתונים של מערכת המשפט, אחד מכל חמישה בני אדם המוחזקים במעצר – לא מקבלים עונס מאסר לאחר מכן, כאשר אחד מכל עשרה – מזוכה לחלוטין, מה שמעלה את האפשרות כי לא מעט חשודים מבלים בכלא על פשעים שכלל לא ביצעו.
מטעם דוברות משרד המשפטים בבריטניה נמסר כי השופטים נותנים עדיפות למקרי מעצר בעקבות ההשפעה חסרת התקדים של מגפת הקורונה, במהלכה נסגרו אולמות בתי המשפט, מה שגרם לעיכוב המשמעותי במעצרם של החשודים.
