לאן עוד נגיע? לאחר הפיגוע אתמול בבקעת הירדן, חבר הכנסת לשעבר עמיחי שיקלי התרעם על המצב הביטחוני הרעוע ועל חממת הטרור שגדלה באזור ג'נין. לדבריו, "המחבלים שביצעו את הפיגועים בתל אביב, בבני ברק, באלעד ואתמול בבקעה כולם תושבי אזור ג׳נין". הוא ציין כי "מרחב צפון השומרון נעשה לחממת טרור קטלנית, כשבדיוק כמו ברצועת עזה חורבות היישובים שפונו הפכו למתחמי אימונים של חמאס".
שיקלי קרא ליציאה לפעולה משמעותית דוגמת מבצע חומת מגן בג'נין כדי למגר את הטרור המשתולל שיוצא מהאזור, והתריע כי "ללא פעולה נרחבת נוסח חומת מגן בקרוב נשמע אזעקות צבע אדום בעוטף ג׳נין".

כידוע במהלך השנה האחרונה חוותה ישראל גל טרור קטלני שגבה את חייהם של לא מעט ישראלים, כאשר במרבית הפיגועים הקטלניים השתמשו המחבלים בירי חי, בניגוד לגלי הטרור בשנים האחרונות בהם השתמשו לרוב בסכינים ובכלים דומים. אכן, לא מעט פיגועים בוצעו על ידי מחבלים שמקורם בג'נין, ולרוב מדובר בפיגועים שהתוצאה שלהם גם הייתה קטלנית וכואבת.
כך למשל בפיגוע הרצחני בבני ברק נרצחו חמישה בני אדם, אזרחים תמימים שכל חטאם היה להסתובב ברחובות העיר. בפיגוע בתל אביב נרצחו שלושה נוספים לצד שישה פצועים, ובפיגוע באלעד נרצחו גם כן שלושה הרוגים. בנס, בפיגוע שהתרחש אתמול בבקעת הירדן לא מצא את מותו אף חייל, אך תוצאות האירוע בהחלט קשות – שבעה בני אדם סך הכל נפצעו.
