accessibility-icon
share-icon
בעלי בית"ר ירושלים ברק אברמוב | צילום: בית"ר ירושלים
בעלי בית"ר ירושלים ברק אברמוב | צילום: בית"ר ירושלים

"לקחתי את בית"ר עם חובות של 42 מיליון, אני צריך את הקהל שיתמוך בנו"

דור אזרד

דור אזרד

כה אב ה'תשפב (22.08.22)

0

like

0

dislike

בעלי בית"ר ירושלים כינס מסיבת עיתונאים ודיבר לראשונה מול המצלמות על המצב הכלכלי של המועדון וקרא בין היתר לקהל לרכוש מנויים לקראת העונה הקרובה: "אני צריך אתכם יחד איתי" | הריאיון המלא


אחרי קיץ ארוך בו כלל לא היה ברור האם ישחקו בליגת העל ואחרי שהמועדון העביר ברגע האחרון את תקציב הבקרה, ניגש לראשונה לריאיון מול המצלמות, ברק אברמוב, מי שמוגדר כיום עם התפקיד המחייב ביותר בבירה – "בעלי בית"ר ירושלים",

הבעלים כינס מסיבת עיתונאים בה דיבר בין היתר על המצב הכלכלי של המועדון שעדיין מעורער ושיתף מה המצב במועדון הצהוב-שחור מאחורי הקלעים.

maximize-image
images-count5+
בית"ר ירושלים חוגגת ניצחון. צילום: ליאת אבשלומי

אברמוב פתח ואמר: "ביקשתי לעשות פה את מסיבת העיתונאים, כי כמו 'שלווה', גם בית"ר היא משפחת אחת גדולה. התכנסתי פה כדי לדבר על האירועים שקרו בחודש וחצי האחרון סביב העסקה. קודם כל, אני רוצה להבהיר שהגעתי לכאן אך ורק מאהבה למועדון. זה לא סוד שאני אוהד בית"ר מילדות, לא הסתרתי את זה גם כשהייתי בעלים של מועדון אחר. כשהבנתי שבית"ר באמת באמת על סף ירידה לליגה א' ומחפשת מישהו שיציל אותו, אז אני הרמתי את הכפפה יחד עם משה חוגג ויצחק יונגר. האם חשבתי שזה יהיה כל כך מורכב ומסובך? לא, אבל לצערי זאת הייתה עסקה מאוד מאוד מורכבת, אבל חשוב לי להבהיר, באתי לכאן אך ורק מאהבה ועל מנת להציל אותה, אין מאחורי זה שום דבר כלכלי".

"זאת הייתה העסקה הראשונה שבה גורמים כמו בית משפט פלילי ויחידת 433 של המשטרה היו צריכים לאשר אותה. יום לפני החתימה כבר הרמתי ידיים כי הרגשתי שהעסקה גדולה עלי, אבל בסופו של דבר לשמחתי נמצאו פתרונות. בית"ר לא נמכרה מרוכש לבעלים קיים. המו"מ שלי לא היה מול משה חוגג בסוף, אלא מול משטרת ישראל. זה לא היה פשוט, אבל אני כן מודה להם שהם התעשתו והחליטו שבית"ר ירושלים תעבור לידיים שלי, ואני מודה להם על זה".

maximize-image
images-count5+
ברק אברמוב ומשה חוגג חותמים על העברת הבעלות. צילום: בית"ר ירושלים

בשלב זה פנה אברמוב לקהל הירושלמי ואמר: "בואו תתרמו לבית"ר ירושלים. אני רכשתי את הקבוצה על מנת לעזור לה להתקיים, אבל בשביל איכות החיים אני צריך אתכם. אם זה אנשי עסקים שאוהבים את בית"ר, שרוצים לתרום לירושלים. אני לא ברמה של מיץ' גולדהאר או משפחת ברקת או יעקב שחר, אבל לבית"ר כן מגיע להיות ברמה של הקבוצות האלו. אני צריך מהם עזרה ואני לא מתבייש לדבר על זה".

"אני קורא לקהל הנפלא של בית"ר. אני יכול להגיד שקיבלתי אלפי הודעות בשבוע של הרכישה. עם כל היופי, אנחנו צריכים שתקנו מנויים. אל תסתכלו על המחיר, אם הוא גבוה או לא, תסתכלו על הקיום הפיננסי של בית"ר. את החובות אני אסגור, אבל בשביל קבוצה טובה צריך לעשות הכל ביחד, שכל אחד ייתן את מה שהוא יכול"

maximize-image
images-count5+
אוהדי בית"ר ירושלים. צילום: ליאת אבשלומי

"כל מי שיכול לרכוש מנוי, גם אם עכשיו אתה עושה חשבון שיוצא לך 80 שקלים למשחק, אל תסתכל על זה ככה, תסתכל על זה שאתה תורם כסף למועדון. תחשבו שלפני שבוע וחצי כמעט ולא היה מועדון. אם נעשה את זה אני מאמין שנבנה קבוצה טובה יותר ממה שיש לנו. אני הולך לעשות תכנית הבראה לבית"ר ירושלים ולמחוק בשלוש השנים הקרובות את החובות של המועדון".

"את בית"ר ירושלים, ממה שאני יודע, לקחתי עם חובות של כ-42 מיליון שקלים. זאת העסקה הכי גרועה שהייתי יכול לעשות מבחינה עסקית, אבל הלכתי עם הלב שלי. החובות האלו ייפרסו ל-3 שנים. את רוב החובות של השנה כבר שילמתי. אני הצלתי את החיים של בית"ר, אבל מפה צריך כבר איכות חיים".

"אני מאמין בסגל השחקנים הקיים, יש לנו סגל טוב. אני רוצה להגיד מילה טובה לשחקנים, זה לא פשוט לבוא למחנה אימונים כשאף אחד לא יודע מי ישחק ומי יהיה הבעלים. הם היו הכי הכי מקצוענים שיש. אני יודע גם לבקר שחקנים כשצריך, אבל פה מגיע להם עולם ומלואו שהם לא הסתכלו רק על עצמם, אלא על טובת המועדון. אנחנו נביא עוד 2-3 שחקנים בוודאות בימים הקרובים ואני בטוח שתהיה לנו קבוצה טובה".

maximize-image
images-count5+
שחקני בית"ר ירושלים. צילום: ליאת אבשלומי

על מחלקת הנוער של המועדון אמר אברמוב: "אני זוכר את השחקנים הגדולים שגדלו בה בעבר. בשנים האחרונות קרו שם כנראה דברים לא טובים, ואני פה כדי להצעיד את מחלקת הנוער לעתיד חדש. זה הבסיס לכל מועדון, בטח מועדון כמו בית"ר. יהיה תהליך שבו נבנה מחלקת נוער יציבה וטובה, ואני מאמין שכבר בשנה הבאה תראו את השינוי".

בשלב זה פנה לבעלים הקודם של המועדון ואמר: "אני רוצה להודות למשה חוגג. הוא עשה רבות עבור בית"ר ירושלים, אני אישית ראיתי כמה כספים הוא העביר על מנת שהיא תוכל להתקיים. בעזרת השם, בשבילו, הוא יצליח בדרך החדשה שלו וכל העניין המשפטי יהיה מאחוריו. לא הייתי חבר שלו לפני העסקה הזאת, והיום אני יכול להגיד שכן אנחנו ברמה חברית. הוא ניסה לעשות טוב לבית"ר ירושלים".

"בישראל קצת קשה להגיד הכרת הטוב לאנשים, אבל אני מודה לו. אני רוצה להודות לעורך הדין רועי רוזן, שעזר לי בעסקה הכי מורכבת ועבד לילות שלמים למעני. האיש הכי חשוב בעסקה הזאת, ניר ברקת. גיליתי איש מדהים, בן אדם שהאהבה שלו לעיר ירושלים והתרומה שלו לבית"ר היא משהו שאי אפשר להסביר. הוא ישב איתי בלילה שלפני פרמייריז, הערב הכי חשוב שהוא מחכה לו כל כך. זה לא מובן מאליו וזה רק מראה כמה ירושלים חשובה לו. אני רוצה להודות לעיריית ירושלים ולראש העיר משה ליאון, ואני בטוח שגם בעתיד נעשה דברים ביחד".

maximize-image
images-count5+
משה חוגג. צילום: פלאש 90

לגבי סאגת בית וגן: "מי שמחזיק את המתחם הם אנשי עסקים ירושלמים שמעולם לא פגשתי ואני אפילו לא אזהה אותם. בית"ר צריכה מתקן ראוי יותר מבית וגן, גם לקבוצת הנוער וגם לקבוצה הבוגרת. מדובר בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. אני מבין שזה לא הולך לקרות, ואני קורא לעיריית ירושלים, בואו נעשה מתיחת פנים לבין וגן וניתן לקבוצה ברמה של בית"ר מתקן אימונים ראוי. אני רוצה לעצב את המתחם מחדש, או לעבור למתקן אימונים אחר".

"ההודעה שלי יום לפני הרכישה שירדתי מהעסקה, לא הייתה ספין או גוועלד. אני באמת החלטתי שירדתי ממנה, בגלל המרוכבות שהסברתי אותה קודם. להב 433 עמדו על סעיפים שלא הסכמתי להם, בית המשפט לא נתן את דעתו, והעירייה הביאה נוסח הלוואה שלא היה מקובל. משה חוגג הבין שהמועדון יורד כנראה לליגה א', ערך מסיבת עיתונאים שעוררה הד עצום במדינה. קיבלתי מעל 6,000 הודעות, דיברו ללב שלי. כן, ג'קי בן זקן גם היה מעורב והוא בסך הכל רצה לעזור לבית"ר. הפכו אותו לאיזה איש מתועב. הוא בא מזמנו החופשי, לעזור לבית"ר ירושלים על מנת שתשרוד ובגלל שהוא חבר קרוב של ניר ברקת. אין כאן הכרת הטוב, מסתכלים רק מה לא בסדר. ג'קי הוא גם חבר שלי, הוא איש ראוי ואיש שמבין כדורגל, ואני לא מבין מה הבעיה עם זה".

על המעבר של יאן יוסופוב באשדוד: "הוא רצה לעבור לשם בגלל מחלקת הנוער שלהם. ג'קי החליט בתור חבר שנעשה חלוקה על 50 אחוזים על כרטיס השחקן שלו, אבל לא הייתה לנו שום יכולת להחליט איפה הוא ישחק. זאת הייתה אך ורק החלטה שלו".

לגבי הקריאות הגזעניות והתנהגות הקהל: "לה פמליה זה ארגון אוהדי בית"ר ירושלים. אני לא מתכחש אליו. כל עוד הם יהיו ארגון אוהדים שתומך בקבוצה אני אתמוך בהם. לה פמיליה ואוהדי בית"ר הם אוהדים טובים שרוצים בטובת המועדון. ראינו אותם מעודדים את הקבוצה אחרי הרביעייה שהיא ספגה בנתניה. אני לא ראיתי דבר כזה, אולי אפילו בעולם. הם הבינו שעשו טעויות בעבר".

"אני ואייל ברקוביץ' היינו ברמה חברית עד לפני כחודש וחצי. מירי רגב אמרה עליו בעבר שהוא 'מתהפך כמו סטייק', והיא לא יודעת כמה היא צודקת. הוא מדבר עלי בצורה נבזית ומגעילה. אם אתה עיתונאי, תעשה בדק בית לפני שאתה בא ואומר את הדברים בטלוויזיה. יש לו אג'נדה נגדי, בגלל שהחתמתי את אורי גוטמן כמאמן, זה האסון הגדול. ברגע שהוא שמע שהחתמתי אותו וזה לא מתאים לו, הוא התהפך עלי".

אברמוב סיים בכך שאמר: "כשהוא ביקר אותי מקצועית לא הייתה לי בעיה. הוא רצה ששני הילדים שלו ישחקו בבני יהודה בעונה הקרובה, ואמרתי לו שאני אשמח, אבל זה צריך להיות ביחד עם החלטה של המאמן. מאותו רגע שהוא הבין שאורי גוטמן שם והילדים שלו ככל הנראה לא יהיו שם, הוא החליט לקחת אותי כפרויקט, אבל אני באמת לא סופר אותו. כל מה שהוא אומר נגדי אישית ולא מקצועי. הוא קרא לי עבריין? אותי בדקו ויצאתי זכאי. אם יבדקו אותך לא בטוח שתצא נקי כל כך".

maximize-image
images-count5+
אוהדי בית"ר ירושלים באימון הפתיחה. צילום: בית"ר ירושלים
עקבו אחרינו גם ב-Google News