accessibility-icon
share-icon

"הסתכלו עלי כמו על חוצן": סאבלימינל מסכם 25 שנות עשייה

יצחק אבוחצירא

יצחק אבוחצירא

יא אב ה'תשפב (08.08.22)

0

like

0

dislike

בחודש הבא יחגוג סאבלימינל (קובי שמעוני) 25 שנים על הבמה במופע מיוחד. מי שהתחיל כראפר מחאתי לצידו של הצל הפך עם השנים לדמות סלחנית יותר, פחות מחאתית ויותר מיינסטרימית. הוא הקליט את ההמנון ה-60 למדינה בדואט עם להקת הגבעטרון ואפילו נשלח מטעם המדינה כששגריר כבוד להופעות מעבר לים


בשנים האחרונות עבר קובי שמעוני לתחום המשחק ומצא את עצמו בתפקיד ראשי בתור תמיר שמעיה, ראש ארגון פשע בסדרה "מנאייכ", תפקיד שזיכה אותו בביקורות מצוינות וליווה אותו בבטחה לעונה השנייה של הסדרה.

אתה חוגג 25 שנים, איך זה מרגיש? מה השתנה בשוק המוזיקה מאז ועד היום בעינייך ואיפה אתה מוצא את עצמך על הסקאלה הזו?

"מרגיש לי נהדר, מין חיוך כזה של כיף גדול מלא בנחת הרבה מהדברים שחלמתי עליהם בילדות התגשמו. כשאני מסתכל על הקהל הישראלי שנושם מוזיקת היפ הופ יום יום ועל כל החברים, אמני ההיפ הופ שמנהלים קרירות מצליחות ומפרנסים משפחות מהראפ שלהם אני מתמלא גאווה.

maximize-image
images-count1+
סאבלימינל. צילום – משה נחומוביץ לתאקט רקורדס

"מבחינת ישראל מרגיש לי ששוק המוזיקה התפתח מאוד, זה כולל גישה של אמנים, סגנון דיבור ושפה, הפקות מוזיקליות וסאונד, תעשיית הוידאו קליפים, הפופ הישראלי סוף סוף עדכני ואפילו מוביל ולא נשמע מגוחך, מנועה קירל לאלה לי לאליעד ועוד".

ואי אפשר בלי לשמוע ממך משהו על המוזיקה המזרחית שניסית להביא יחד עם הראפ

"המוזיקה המזרחית יקרה מאוד לליבי ובעיני עברה התפתחות ענקית ביחד עם הראפ והתוצאה היא מעודכנת ונפלאה כמו שעושים, עדן חסון, אושר כהן, איתי לוי ואחרים. המוזיקה שלהם עושה לי כיף בלב, כיף שהיה חסר לי ממוזיקה ישראלית בילדות".

בכל זאת עברו 25 שנים מאז שהבאת את הראפ לתרבות הישראלית, מה השתנה מאז?

"אני חושב שלפני 25 שנים כשהתחלתי עם מוזיקת הראפ הסתכלו עלי כמו על חוצן, התחושה הייתה שאם אני חולם שזה יצליח אז צריך לבנות את הכול כולל הכל מאפס וליצר גרסה אותנטית ישראלית לכל הז׳אנר.

"היום יש כל כך הרבה מגוון והמון כישרונות מדהימים שגדלו על היפ הופ ישראלי, מבחינתם מה שהמצאנו זה רק הבסיס והקרקע להתפתחות וליצירה, תחום המוזיקה בישראל התעשר בהמון צלילים וקולות, דמויות מגוונות, טקסטים וסגנונות שפשוט לא היו קיימים. גם הסביבה התקשורתית והאפשרות לחשיפה שלא הייתה לפני 25 שנה מקדמת לבמה אנשים מיוחדים עם כישרונות ענק ואני נהנה מזה מאוד. בעיני, יש מקום לכולם ואומנים צריכים לקבל השראה אחד מהשני אחרת זה פספוס ענק".

בשנים האחרונות נגעת גם במשחק וקיבלת ביקורת מצוינות, יש עוד תכניות כאלה למשחק בקנה?

‏"בהחלט יש ואני לא יכול לפרט. אני כן יכול לומר שאני נהנה מאוד לשחק ומלא בהכרת תודה על הזכות שניתנה לי ועל האנשים המדהימים שהכרתי בדרך".

בא נחזור לטעיות בקריירה: איזה שיר שלך הוא האהוב עליך ועל איזה שיר שלך היית מוותר?

"אין כזה ואין כזה. כל שיר שיצא פורק איזה משהו שעברתי בחיי באותו הזמן שיצרתי אותו. חוויתי הרבה, שמחה עד שכרון חושים, הצלחה, אושר, דכדוך, כעס צער. כולם מקבלים ביטוי ביצירה שלי. בחלק מהשירים אני כותב בעקיפין לעצמי את הדברים שהיתי רוצה להגיד לי. אין שיר שלא הייתי נוגע בו אין שיר שלא הייתי מתקן ומשפר, אפילו לא אחד.

maximize-image
images-count1+
סאבלימינל בהופעה. צילום – משה נחומוביץ לתאקט רקורדס

"אבל אני לא אדם שמתחרט על היצירה שלו גם שהיא כבר פחות רלוונטית למי ומה שאני היום. היא תמיד תישאר רלוונטית למי שנמצא בשלב הזה בחיים שלו. הכול מדויק והכול קורה בזמן בדיוק כמו שצריך לקרות. אני מאמין שיש משמעות לדרך עצמה, גם בתוך היצירה שלי".

את מי אתה שומע בימים אלה בפלייליסט שלך?

"אני בחופשה בימים האלה אז אני שומע הרבה מוזיקת אפרוביט קלילה ונעימה שאני אוהב מאוד. ופלייליסטים של הילדים. משעשע משהו".

ולסיום, מה מחכה לקהל שיגיע להופעה הזו?

"נוסטלגיה… וכיף, הרבה כיף".

קובי שמעוני "סאבלימינל" בהופעה חגיגית לכבוד 25 שנות מוזיקה בבארבי ת"א בתאריך 10/09/22.

עקבו אחרינו גם ב-Google News