accessibility-icon
share-icon
מחאת עובדי הממגורות. צילום: חדשות 14
מחאת עובדי הממגורות. צילום: חדשות 14

עובדי הממגורה בדגון: "לא נהסס לחסום את שער התבואה של ישראל"

יצחק אבוחצירא

יצחק אבוחצירא

ה אב ה'תשפב (02.08.22)

0

like

0

dislike

לאחר הפרסום כאן בעכשיו 14 על התנאים הקשים של עובדי הממגורות בבית דגון שבנמל חיפה, העובדים יוצאים להפגין על תנאי השכר הנמוכים שלהם: "שכר נמוך לפועלים = יקר לאזרחים"


ביום ראשון האחרון פורסמה במהדורה המרכזית כתבתה של אורנית פורן-סוויסה, אודות מצבם הקשה של עובדי הממגורות בבית דגון, המקום בו נמצאים המרתפים בהם אורזים כמעט את כל הדגנים שמיובאים לישראל. היום (שלישי) יצאו העובדים למחאה חריפה נגד התנאים הנחותים שלהם לטענתם, ולא היססו לאיים: "נחסום את שער התבואה של מדינת ישראל".

maximize-image
מחאת עובדי הממגורות. צילום: חדשות 14

הממגורה בנמל חיפה נחשבת מפעל חיוני לא פחות מהתעשיות הביטחוניות או ממערך הסייבר הלאומי, מפעל שמבטיח ביטחון תזונתי לכל אזרחי ישראל. בבניין הזה, שאת קירותיו החיצוניים מעטרות צורות גאומטריות של יהלומים – נמצאים עובדים שאין להם שום יציבות תעסוקתית ולא בעל בית שידאג להם באמת.

מחאת עובדי הממגורה

מחאת עובדי הממגורה

את הממגורות מנהלת חברת גדות. היא זכתה במכרז להפעלת המקום לפני כחודשיים אולם בית המשפט המחוזי בתל אביב פסל את הזכייה בטענה שלא עמדה בתנאי המכרז. הנהלת גדות מסרבת לחתום על הסכמי שכר בטענה שחברת נמלי ישראל צריכה להוציא מכרז חדש. הפועל היוצא מכך הוא שהעובדים תקועים עם אותם תנאי שכר כבר חמש שנים.

בצר להם, פנו העובדים להסתדרות אבל זו החליטה להקפיא את המצב עד למינוי מפעיל חדש לממגורות. אסור לטעות, ההזנחה של עובדי הממגורה זו בעיה של כל אזרח במדינת ישראל. אם ייווצר מחסור בחיטה במאפיות ובמשק, בסופו של דבר זה יפגע בכיס של כולנו.

צפו בכתבה מתוך 'המהדורה המרכזית'

עקבו אחרינו גם ב-Google News