accessibility-icon
share-icon
 צילום: אילן בשור
צילום: אילן בשור

"היה משתלם": איזה ניסוי ערך המוזיקאי יוני רכטר?

עמי חיים

עמי חיים

כו תמוז ה'תשפב (25.07.22)

0

like

0

dislike

יוני רכטר מציג דרך חדשה בה החליט לנסות להפיק את השיר שהוציא: "כל נגן הקליט את התפקיד שלו בביתו" ● ואיך יצאה התוצאה? האזינו בעצמכם


יוני רכטר , מהמוסיקאים החשובים והמעניינים ביותר במוסיקה הישראלית מזה חמישה עשורים, מוציא שיר חדש – "הרגע שבו אני מנגן". כמי שכבר שנים רבות נמצא בליבת העשייה של המוזיקה, מסתבר שגם לרכטר יש מה לחדש לקהל, ובעיקר לעצמו.

רכטר סיפר כי החליט לבצע ניסוי חדש בדרך שבה הפיק את השיר, ומה שאיפשר לו את זה היה החיבור המיוחד שלו ושל נגניו למילים וללחן: "כמי שקורא הרבה טקסטים אני יכול לחוש די מהר אם אני מתחבר ואם בא לי להלחין שיר מסוים" סיפר רכטר, "כך היה עם הטקסט של השיר הזה אותו קיבלתי מחברי דני מינסטר. הלחנתי את השיר וגם הוספתי אותו לרשימת השירים אותם אני מבצע בהופעותי".

ואיך זה קשור לניסוי שעשה? רכטר ממשיך: "מכיוון שהנגנים שמופיעים איתי מכירים את השיר, החלטתי לנסות לראשונה שיטת הקלטה חדשה עבורי – כל נגן הקליט את התפקיד שלו בביתו. התוצאה מוכיחה מבחינתי שהניסיון היה משתלם".

האזינו לשיר החדש של יוני רכטר:

עקבו אחרינו גם ב-Google News