משרד הבריאות פרסם היום (רביעי) את דו"ח מדדי האיכות של בתי החולים בישראל במגוון תחומים. התוכנית מקיפה תחומים נרחבים בליבת העשייה של מערכת הבריאות בישראל וכוללת מדדים בתחומי טיפת חלב, חברות האמבולנסים, בתי החולים הכלליים, בתי החולים הגריאטריים, ובתי החולים לבריאות הנפש. כיום, התכנית מונה 75 מדדי איכות ב-5 מסגרות טיפול שונות.
בתי החולים שהגיעו לדירוג הגבוה ביותר הם שיבא ובלינסון, שזכו לציונים גבוהים ביחס ל"מרכזי על". לעומתם, בית החולים רמב"ם ובית החולים שערי צדק סגרו את הרשימה עם הציונים הנמוכים ביותר.

ביה"ח שיבא וביה"ח בילינסון התברגו בראש הרשימה לאחר שעמדו בכלל המדדים בהם נבדקו. גם ביה"ח ברזילי זכה לציון גבוה, ביחס לבתי החולים הגדולים בארץ. ברשימת בתי החולים הקטנים, ביה"ח הדסה הר הצופים בירושלים מוביל את הרשימה יחד עם המרכז הרפואי פדה פוריה בטבריה.
בין המדדים שנבדקו בדו"ח: טיפול באירועי לבבי חד, מתן אספירין ע"י צוות האמבולנס, מסירת תוצאות אק"ג לביה"ח טרם ההגעה, מדד צנתור לב תוך 90 דקות מההגעה לביה"ח, ניתוח מעקפים ועוד.

הרשימה המלאה של דירוג בתי החולים
מרכזי על: שיבא, בילינסון, הדסה עין כרם, סוראסקי, סורוקה, רמב"ם.
בתי חולים גדולים: ברזילי, הכרמל, המרכזי בעמק, נהריה, וולפסון, מאיר, קפלן, אסף הרופא, שערי צדק.
בתי חולים קטנים: פוריה, הדסה הר הצופים, השרון ק. גולדה, לניאדו, המשפחה הקדושה, אסותא אשדוד, רבקה זיו, מעייני הישועה.
פרופ' נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות: "התחרות בין הארגונים סביב ציוני התכנית הינה מנוע לשיפור אך היא צריכה להיות ממוקדת שיפור אמיתי בתהליכים, יעילה בהשקעת המשאבים והוגנת כלפי כלל השותפים. המגפה אמנם עדיין לא מאחורינו אך זו העת להמשיך ולקדם את מערכת הבריאות ואיכות הטיפול בה, בכל תחומי העשייה"
