לאחר שאתמול פורסם כי הפרשן הפוליטי, יעקב ברדוגו, שלח מכתב איום תביעה לשר הביטחון בני גנץ, למ"מ מפקד תחנת הרדיו גלי צה,ל ותחנת הרדיו עצמה על סך של כחצי מיליון ש"ח, בו הוא מסביר כי פוטר ממניעים של אפליה אסורה וכי מינויה של מ"מ מפקד התחנה, גלית אלטשטיין, הוא מינוי אסור מצד המינויים הפוליטים בחוק, מסביר הבוקר ברדוגו את המניע לתביעה.
בתוכנית עם שי גולדן בערוץ 14 אמר ברדוגו לגולדן כי "המאבק אינו אישי. הרי ברור בסוגייה הזו שהסיפור הוא סיפור פוליטי. מי שלא נלחם לא יכול לבוא בטענות. אני לא עושה את זה בשבילי. העניין כאן הוא הדמוקרטיה הישראלית, השליחות עבור הציבור".
"אני לא מאמין בבתי המשפט ולא בשופטים אבל אני כן מאמין שמסע של אלף מייל מתחיל בצעד אחד. אנחנו הולכים בצעדים האלו כדי להציל את המערכת בישראל. אני לא מאמין במערכת המשפט למרות שאני משתמש בכלים האלו כי אנחנו באים להראות: "שמנו לכם את העובדות על השולחן, הכל ברור". אם עדיין הם יחליטו לראות את הדברים אחרת, זה חושף שוב את גודל הבעיה כאן".
כזכור, אתמול פורסם כי ברדוגו מקדם תביעה כנגד שר הביטחון, אלטשטיין ותחנת גל"צ בסך של חצי מיליון ש"ח ודרש להחזירו במיידית לעבודתו בתחנה בתוכנית אותה העביר בטרם פוטר, "יומן ערב" יחד עם ירון וילנסקי.

חצי מיליון שקלים וחזרה לגל"צ: ברדוגו מאיים בתביעה
במכתב התביעה שכתבו עורכי הדין מטעמו הם כתבו כי פיטוריו של יעקב ברדוגו היו מטעמים של "אפליה אסורה" וכי מינויה של מ"מ מפקד התחנה אלטשטיין ומעשיה מעוררים תמיהה קשה על הכוונה לה מונתה ע"י שר הביטחון גנץ.
"גב' אלשטיין מונתה לתפקידה כממלאת מקום מפקד התחנה שלא בהליך בחירה שוויוני, הגון או שקוף ובניגוד לחובת העדפת התקשרויות במכרז", הסבירו עוה"ד במכתב וטענו כי מדובר במינוי פסול המונע ממניעים פוליטיים מכיוון שגנץ חלוק על ברדוגו בדעותיו ועל כן פעל להדיחו.
"הנכם נדרשים להורות לתחנה להציע למרשנו לשוב מיידית לעבודה", כתבו עוה"ד. עוד הוסיפו כי הם תובעים את שר הביטחון, מ"מ מפקד תחנת גל"צ ואת התחנה עצמה בסך של כחצי מיליון שקלים. "לא זו אף זו, פיטורים פוליטיים אף מצדיקים הטלת אחריות אישית על האחראים להם" כתבו ודרשו מהגורמים לקחת אחריות על מעשיהם.
