accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

38.5% מעובדי ענף התקשורת והעיתונות חוו התעמרות בעבודה

עמי חיים

עמי חיים

כ אדר ב' ה'תשפב (23.03.22)

0

like

0

dislike

41% מהעובדים שעברו התעמרות חושבים לפרוש מהענף, 47% דיווחו על פגיעה בריאותם ו-59% בתפקוד הכללי מחוץ לעבודה | 66% מהעובדים שבחרו להתלונן דיווחו שההתעמרות כלפיהם לא הופסקה


ארגון העיתונאים והעיתונאיות ומכון מדגם ערכו סקר טלפוני בנושא התעמרות בעובדים בקרב 348 עובדים בענף התקשורת והעיתונות.

57% מהמרואיינים נחשפו להתעמרות בעובדים בסביבתם הקרובה, 38.5% חוו או חווים התעמרות באופן אישי מצד הממונים.

העובדים שחווים כיום התעמרות מדווחים בשיעורים גבוהים על סוגים רבים של התעמרויות בעבודה, הבולטים ביניהם הם: צעקות (51%), ניסיונות הכשלה בתפקיד (49%), התעלמויות (49%), האשמות שווא (41%), התנכלויות (32%) והשפלות (26%).

ההתעמרות פוגעת בעובדים בעיקר במוטיבציה לעבוד (69%), בתפקוד הכללי מחוץ לעבודה (59%) ובבריאות (47%). 41% מהעובדים שעברו התעמרות חושבים לפרוש מהענף.

יותר ממחצית (57%) מהעובדים שנפגעו מהתעמרות בעבודה, בחרו שלא להתלונן. 66% מהעובדים שבחרו להתלונן דיווחו שההתעמרות כלפיהם לא הופסקה.

70% מהמרואיינים מציינים כי עובדים בענף התקשורת והעיתונות מוכנים לסבול התעמרות כדי להישאר בתחום.

מנכ״ל ארגון העיתונאים אלי גרשנקרוין: "הזכות לסביבת עבודה בריאה וחפה מהתעמרות היא זכות יסוד של העובדים. לא ניתן לעשות עיתונות חופשית בתוך סביבה מתעמרת ולכן אנחנו יוצאים במהלך שמטרתו למגר את תופעת ההתעמרות בעולם התקשורת. אנו קוראים למו״לים ולעורכים הראשיים בכלי התקשורת לאמץ את התקנון למניעת התעמרות שגיבשנו. זהו צעד ראשוני במהלך ארוך טווח שמטרתו לייצר סביבת עבודה בטוחה עבור העיתונאים והעובדים בענף התקשורת".

ביום חמישי הקרוב יערכו ארגון העיתונאים וארגון עובדי התקשורת כנס בנושא התעמרות בעבודה. הכנס, בסימן "תקשורת חופשית מפחד", יערך בשעה 19:00 בבית אריאלה בתל אביב

עקבו אחרינו גם ב-Google News