"יש כאלה שרגילים לשלוח משלוחי מנות לחברים שלהם, וזה בסדר. אבל כולם יודעים שמשלוחי מנות נועדו לתקן את העם המפוזר ומפורד בין העמים", אומר הרב שמואל אליהו.
"עמלק מגיע לרפידים. רפידים זו מילה עם אותיות "פירודים", ומי ששם לב כתוב שברפידים – שלשם מגיע עמלק – זה בגימטריא פורים", מגלה הרב וממשיך: "כלומר פורים בא לתקן את הפירוד על ידי 'לך כנוס'".
מכאן מסביר הרב את עניין משלוחי המנות: "הרעיון הוא לשלוח משלוח מנות לאדם האחרון בעיר שלך שאתה חושב לשלוח לו", הוא מחייך.
בואו והוסיפו עוד אחדות בעם! >>
אבל איך עושים את זה בפועל? הרב מסביר:
"תכינו רשימה כבר מעכשיו, שברשימה הזו לפחות 10 אחוזים ממשלוחי המנות שלנו, נשלח לאנשים הכי רחוקים שיש, כאלו שאתם לא אומרים להם שלום ברחוב, שאתם חושבים עליהם מחשבות שליליות, אולי הם חושבים עלינו מחשבות שליליות. בואו ננסה".
"זו המטרה של משלוחי מנות", מדגיש הרב. "להוציא את כל התחפושות, המחיצות ומה שמפריד ביננו ולעשות אהבת חינם. הרי ככה עשינו במאבק הקודם מול המן ועמלק וניצחנו".
אז האם אנחנו רוצים שוב לנצח? האם נבין שכולנו באחדותנו? הגיע הזמן לחזק עוד את האחדות הזו. היא נעשית, אבל צריך להגדיל אותה.
מיזם "אף פעם לא לבד" של איגוד רבני קהילות בראשות הרב שמואל אליהו מחלקים משלוחי מנות למי שלרוב לא מקבלים כאלו בחג הפורים, ומעניקים להם בכך שמחה, אכפתיות ומשמעות בחג.
"אחנו ברוך ה' עושים את זה, מוסיפים אחדות", אומר הרב, "אבל בואו נעצים אותה. מה דעתכם?"
