הלוואה מהבנק לסגירת המינוס – צעד נכון?
שאלה: יש לי מינוס מאוד גדול בחשבון הבנק יותר מעשרים אלף ₪, וכבר מספר חודשים שאני מנסה לסלק אותו ולא מצליח, זה יכול להגיע לשבע עשרה שמונה עשרה אלף וחוזר שוב לעשרים ולפעמים אף מעט יותר, הבנק הציע לי מספר פעמים לקחת הלוואה ולשלם כל חודש משהו כמו 1000 ₪ למשך שנתיים ולגמור עם זה, האם זה צעד נכון?
תשובה: שאלה חשובה ונצרכת מאוד, וכדי לענות לכל אחד מאיתנו שמגיע לצומת דרכים זו תשובה המתאימה לו, חשוב שנבדוק קודם: מה הביא אותנו למינוס זה?
אם הוא נגרם מההוצאות החודשיות הרגילות שעוברות אפילו במשהו קטן את ההכנסות, ועם החודשים נצטבר והגיע לסכום זה, לקיחת ההלוואה לא תפתור את הבעיה משורשה ואף תגדיל את ההוצאות החודשיות והנזק יהיה גדול יותר, ובמקרה כזה יש לעשות איזון הוצאות מול הכנסות ולמצוא פתרון מתאים יותר לסילוק המינוס.
מניסיון הרבה אנשים שלוקחים הלוואות בנקאיות או חוץ בנקאיות, אם אינם פועלים בדרך מאוזנת ונכונה, מוצאים את עצמם לאחר מספר חודשים מחדש עם מינוס גדול, אבל עכשיו בתוספת החזר הלוואה חודשית, ומה ההצעה אז של הבנק? תקחו עוד הלוואה או הלוואה גדולה שתכסה גם את הראשונה, ולאן יגיעו בסוף?
אך אם המינוס נגרם בעיקרו מהוצאה חד פעמית גדולה שגרמה לחוסר איזון בין ההוצאות להכנסות ונגרר איתנו עד היום, אז יש צד לשקול לקחת את ההלוואה, ובמקביל יש לחשב מחדש את ההוצאות החודשיות בתוספת החזר ההלוואה ולדאוג שלא יעברו את ההכנסות, אחרת יש לבדוק מול הבנק אפשרות לפריסת החזר ההלואה למספר חודשים גדול יותר שיתאים להכנסות.
החלטת לקחת את הלוואה, כדאי שתבקש מהבנק להעביר את חשבון למצב שלא תוכל להיכנס למינוס, גם אם הפקיד לא ממליץ לך או שואל איך תסתדר, אל תחשוש ותלמד איך לחיות בלי מינוס, בהצלחה!
הרב רונן קרייף הוא יועץ רב תחומי בזוגיות ובכלכלת הבית, מגשר במשפחה וגירושין. לשאלות וקביעת פגישה ניתן לפנות: דוא"ל [email protected]
