accessibility-icon
share-icon
PK Studio / Shutterstock
PK Studio / Shutterstock

ח"כ בן גביר תובע את פייסבוק - זאת הסיבה

רועי שושה

רועי שושה

כח אדר א' ה'תשפב (01.03.22)

0

like

0

dislike

חבר הכנסת איתמר בן גביר הודיע כי יתבע את פייסבוק. "מורידים לי את החשיפה ומשתמשים בפלטורמה החברתית ככלי לניגוח פוליטי"


חה"כ בן גביר טוען כי מאז שפתח במאבק למען ביטחונם של תושבי שכונת שמעון הצדיק, הורידה פיסבוק את החשיפה בפרסומיו ברשת החברתית. בעקבות הורדת החשיפה, שלח בן גביר מכתב אזהרה להנהלת פייסבוק והזהיר שיתבע את החברה אם לא תשיב את החשיפה. לדברי בן גביר, לאחר מכתב ההתראה דאגו בפיסבוק להוריד את חשיפת הפרסומים ולהטיל הגבלות שונות על חשבונו ושלחו באמצעות האפליקציה הודעת אזהרה, ללא כל פירוט כיצד הופרו הכללים.

maximize-image
images-count1+
חה״כ בן גביר בלשכתו בשמעון הצדיק

בעקבות זאת, הגיש אחר הצהרים בן גביר תביעה אזרחית נגד פייסבוק על סך כשלושה מיליון שקלים לבית המשפט המחוזי בירושלים, בה טען כי לא רק שלא הפר את הכללים, אלא להיפך – פייסבוק הם אלו שחסמו את החשיפה ללא שהופרו תנאים כלשהם, בשל הפליה פוליטית פסולה ואף חסמו במקרים נוספים העלאת תכנים.

maximize-image
images-count1+
מארק צוקרברג. צילום: רויטרס

"בחודשים האחרונים פייסבוק נוקטת במגמה של הורדת החשיפה לאנשי ימין", אמר בן גביר, "בלי שהפרו תנאים כלשהם, אלא ממניעים פוליטיים פסולים. פייסבוק חייבת לדעת שהיא מחויבת לחוק הישראלי, והיא לא יכולה להתנכל לאנשי ימין רק כי דעתם לא מקובלת עליהם". סיים חבר הכנסת איתמר.

עקבו אחרינו גם ב-Google News