accessibility-icon
share-icon
נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי. צילום: שאטרסטוק
נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי. צילום: שאטרסטוק

זלנסקי: "נשארנו לבד מול רוסיה. סימנו אותי כמטרה מספר 1"

מערכת C14

מערכת C14

כד אדר א' ה'תשפב (25.02.22)

0

like

0

dislike

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי מתוסכל מהמצב: "נשארנו לבד להילחם ברוסיה. האויב סימן אותי כמטרה מספר 1, ואת משפחתי כמטרה מספר 2", אמר אך הדגיש כי יישאר בעיר בירה


ההפצצות הבוקר על קייב והדיווחים כי הכוחות הרוסים נמצאים במרחק 32 ק"מ מעיר הבירה האוקראינית מחייבים את נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי להיערך לפלישה אפשרית לעיר. אמש חתם זלנסקי על צו גיוס כללי במדינה ועדכן כי 137 חיילים אוקראינים נהרגו ו-306 נפצעו.

נשיא אוקראינה עדכן כי על פי הידוע לו קבוצות חבלה רוסיות הסתננו לקייב אך הוא יישאר ברובע הממשלתי שם: "נשארנו לבד להילחם ברוסיה. האויב סימן אותי כמטרה מספר 1, ואת משפחתי כמטרה מספר 2".

זלנסקי, שעומד אכן לבדו בחזית לאחר שאמש הצהיר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כי ארצו לא תילחם על אדמת אוקראינה, אמר כי הסנקציות הכלכליות על רוסיה צריכות להיות מגובים במעשים נוספים כמו עזרה לצבא האוקראיני עם נשק ותמיכה בפקחי האו"ם.

"אנשינו מתים עבור החופש של אוקראינה ואירופה. חיכינו הרבה זמן עם הדלת פתוחה, ביקשנו להצטרף לנאט"ו ולא קיבלנו תשובה. אנחנו צריכים הבטחה בין-לאומית לביטחון ופעולה קונקרטית ומהירה", הוסיף הנשיא האוקראיני.

עקבו אחרינו גם ב-Google News