ההפצצות הבוקר על קייב והדיווחים כי הכוחות הרוסים נמצאים במרחק 32 ק"מ מעיר הבירה האוקראינית מחייבים את נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי להיערך לפלישה אפשרית לעיר. אמש חתם זלנסקי על צו גיוס כללי במדינה ועדכן כי 137 חיילים אוקראינים נהרגו ו-306 נפצעו.
נשיא אוקראינה עדכן כי על פי הידוע לו קבוצות חבלה רוסיות הסתננו לקייב אך הוא יישאר ברובע הממשלתי שם: "נשארנו לבד להילחם ברוסיה. האויב סימן אותי כמטרה מספר 1, ואת משפחתי כמטרה מספר 2".
We defend our freedom, our land. We need effective international assistance. Discussed this with @AndrzejDuda. Appealed to the Bucharest Nine for defense aid, sanctions, pressure on the aggressor. Together we have to put 🇷🇺 at the negotiating table. We need anti-war coalition.
— Volodymyr Zelenskyy / Володимир Зеленський (@ZelenskyyUa) February 25, 2022
זלנסקי, שעומד אכן לבדו בחזית לאחר שאמש הצהיר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כי ארצו לא תילחם על אדמת אוקראינה, אמר כי הסנקציות הכלכליות על רוסיה צריכות להיות מגובים במעשים נוספים כמו עזרה לצבא האוקראיני עם נשק ותמיכה בפקחי האו"ם.
"אנשינו מתים עבור החופש של אוקראינה ואירופה. חיכינו הרבה זמן עם הדלת פתוחה, ביקשנו להצטרף לנאט"ו ולא קיבלנו תשובה. אנחנו צריכים הבטחה בין-לאומית לביטחון ופעולה קונקרטית ומהירה", הוסיף הנשיא האוקראיני.
