מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק ותיקונו של חבר הכנסת סמי אבו שחאדה וקבוצת חברי הכנסת. 25 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכלכלה.
לפי התיקון בחוק האמור הוצע כי גם כאשר תכנית טלוויזיה ותשדיר פרסומת מלווים בתרגום לשפת הסימנים, תהיה חובה להציג כתוביות. זאת בניגוד לפטור הקיים היום לאפשר לבטל את הכתוביות כאשר ישנו תרגום בשפת הסימנים.
בדברי ההסבר בהצעת החוק נכתב: "קהילת החירשים וכבדי השמיעה, שעבורה נחקק החוק, מורכבת משני קהלים בעלי צרכים שונים בעיקרם: כבדי שמיעה, המהווים חלק בלתי מבוטל מהאוכלוסייה, שאינם דוברים את שפת הסימנים ומסתייעים בכתוביות כדי להבין את הנאמר, וחירשים, שבעבורם שפת הסימנים מהווה שפת אם לכל דבר ועניין, המספקת להם עושר הבעתי ומסייעת בהעברת רגשות באופן שאינו בא לידי ביטוי בכתוביות".
