accessibility-icon
share-icon
מנסור עבאס | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מנסור עבאס | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מביש | מנסור עבאס בריאיון בשפה הערבית: "ישראל מדינת כיבוש"

יצחק אבוחצירא

יצחק אבוחצירא

טז אדר א' ה'תשפב (17.02.22)

0

like

0

dislike

יו"ר רע"מ מנסור עבאס התראיין היום בשפה הערבית לרדיו מכאן, וטען כי ישראל היא מדינת כיבוש שמפלה את אזרחיה הערבים ● "כיבוש זה המושג המוכר מבחינה בינלאומית" אמר ● נתניהו תקף: "בנט שותק כמו דג ולא מגנה. בושה"


"בגדה יש כיבוש, בתוך ישראל יש אפליה של ערבים": כך התבטא היום (חמישי) השותף הקואליציוני של בנט ולפיד, בריאיון לרדיו מכאן בשפה הערבית. עבאס אמר בפתח הריאיון כי "ישראל ידועה באפליה שלה. הדו"חות הממשלתיים מצביעים על אפליה בולטת ועל חוסר הוגנות וחוסר צדק כלפי האזרחים הערבים בישראל".

בהמשך הריאיון אמר כי "בתוך גבולות מדינת ישראל אינני משתמש במושג 'אפרטהייד'. אני משתמש במושג אפליה. לגבי הגדה המערבית אני משתמש בביטוי 'כיבוש', כי זה המושג המוכר מבחינה בינלאומית". הדברים שנאמרו בריאיון באים על רקע הלחץ מצד הפלג האיסלמי על כך שסירב לכנות את ישראל כמדינת אפרטהייד, לאחר פרסום דו"ח אמנסטי.

רה"מ לשעבר בנימין נתניהו זעם על האמירה הזו: "דברים מבישים של מנסור עבאס, השותף הבכיר של בנט. בנט שותק כמו דג ולא מגנה. בושה וחרפה". גם ח"כ יולי אדלשטיין תקף: "אין לי טענות לעבאס, יש לי טענות למי שהכשיר אותו כלגיטימי. מי שלא מכיר את התאקייה הפלסטינית ומי שרואה רק את יציבות כיסאו – לא ראוי להיות בהנהגת מדינת ישראל".

עקבו אחרינו גם ב-Google News